zaterdag 3 mei 2014

Driehoekjes



Heel even een berichtje tussendoor...

Een voor mij nieuwe techniek en het is (natuurlijk) weer super verslavend...



Haak een ketting van 15 losse.
Sla de eerste twee lossen over en doe in de overige 13 lossen steeds 1 vaste.
% werk keren, 1 losse, * in de 1e 2 vasten, -> 1 vasten 
(dus van 2 steken, 1 maken)
dan weer in iedere vaste 1 vaste, werk keren, 1 losse en verder vanaf *

--

1 driehoekje is ontstaan.. zowaar :-)

Dan aan de zijkant van het drie hoekje,
13 vasten haken, en verder vanaf %



met de foto erbij moet het vast goed komen .
Zijn er nog vragen en opmerkingen dan hoor ik dat graag.






Komende dagen kom ik bij jullie langs om blogs te bewonderen
helaas loop ik een ietsiepietsie beetje achter...


Gezellig weekeinde

Liefs,

:-)


18 opmerkingen:

  1. Heerlijk he die driehoekjes! Ik ben ook dol op deze techniek! Ik zie je graag op mijn blog hihi
    Fijn weekend groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ga ik ook eens proberen !!
    Fijn weekend, liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gaaf! Kan me heel goed voorstellen dat het verslavend werkt, steeds een nieuw kleurtje om mee te werken... :-)
    Je brengt me wel weer op een idee! Fijn weekend, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof je kussen in wording! En merciekes voor de uitleg! Dat gaat er hier ook eens van komen...ooit!
    Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg leuk uit, Ellen. En je kunt het natuurlijk zo groot maken als je wilt. Ik heb van FB begrepen dat je er een tas van wilde maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goeie vondst, Ellen!
    Mijn verbeelding is al vertrokken: het kan een fotolijstje worden, een kleerhanger, een rand voor een tas of een kattenmand. Mooi!
    Dat onthoud ik (voor ooit)

    Fijn weekend,

    Brigitte

    P.S. Je hert van de vorige post is ook wonderbaarlijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dit er weer leuk uit, en wat een duidelijke uitleg geef je. je haakt ook weer zo lekker in de Ellen kleuren. Heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Een fijne zondag
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf zeg!!! Heerlijk die kleurtjes!! Die techniek is idd erg leuk! Bedankt voor je uitleg :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal leuk.... vooralsnog zit ik in een vierkantjes en streepjes en zigzag fase :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, ben ook net bezig met 3hoekjes maar dan grote.
    Deze ga ik hierna proberen, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Dank voor je patroon. En wat ga je ervan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een vrolijke kleurtjes en leuke driekoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé wat leuk. Dit patroon ga ik zeker een keer uitproberen. Maar eerst mijn deken. Ik ben in de afrondingsfase, dus wellicht kan ik hem binnenkort showen op mijn blog!
    Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee en wat ziet het er vrolijk uit! Dit ga ik ook zeker onthouden hoor...bedankt voor de uitleg!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk en leuk dat patroontje erbij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Ellen,

    Loop jij ook al ietsjepietsje achter? Grappig hoe dat gaat in blogland, zo zit je dag in dag uit te bloggen en te lezen. (een jaar geleden nog voor mij) en zo blog en lees je als het uitkomt. Ach, leuk om te zien dat het een tendens is ;-)
    Je driehoekjes klinken leuk en niet moeilijk, kan ik zelfs eens proberen.
    Fijne zondag en moederdag.
    groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat gaaf! Ik dacht dat je ze allemaal aan elkaar genaaid had. Dit lijkt mij leuk om eens te proberen. Tapestry-haken is weer wat anders. Dan haak je patroontjes in, en neemt steeds de draad (van de kleur die je niet gebruikt) mee achter het werk langs.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen