maandag 10 maart 2014

zucht .. en ...





Vroeg, heel vroeg ben ik opgestaan, om 05.30 uur. 
Gewoon omdat ik niet meer kon slapen.

Verbaasd dat ik me zo actief voelde ben ik rond 07.00 uur, 1 kant van de schutting gaan boenen met groene zeep. 
Stukje bij beetje gaat de tuin weer netjes worden. 
IJverig boenend op 1 paneel, rolde ik bijna bij de buurvrouw in de tuin omdat er een spijker los zit :-) … 
De buurvrouw heeft deze weer een beetje terug geduwd omdat ze niet zit te wachten op een rollende buurvrouw.



 (bron: internet)




De slaapkamers gesopt en ik gebadderd tegelijkertijd in mijn hoofd  een heftig conflict. (jaja)

Ga ik straks wel of ga ik straks niet naar de kringloopwinkel. Dat gaat ongeveer zo…

Er is vast niets leuks want ze moeten het vanmiddag nog aanvullen…, en tenslotte hebben we al veel te veel spullen…
Stel je voor dat ze wel net dat ene hebben wat ik graag wil hebben ? dan loop ik het mis. Het is nooit duur en je bent er weer eventjes uit…

Iep eep iep eep iep eep iep eep iep eep iep eep….

Een fel geluid dat klinkt alsof je met een kurk over een fles heen en weer wrijft… Zeer irritant,.. ah ik denk dat dat de kurkvogel is en dat is vast een mannetje die indruk wil maken op de dames. Hebben jullie ook kurkvogels ? 

Dat herinnert mij eraan dat er in onze kringloop ook altijd kurkmannen lopen…. Ze fluiten en als ze niet fluiten blazen ze lucht tussen hun tanden door wat voor een wijsje door moet gaan. Ik denk niet dat ze dat doen om indruk te maken op de dames maar waarom ze het wel doen ? Als jullie dat weten hoor ik dat graag, mogelijk zijn dat dezelfde mannen die ook altijd als ze in de zitstand zijn met 1 been wiebelen, ken je die types ?
En terwijl ik licht geïrriteerd ben door niets eigenlijk.. loop ik naar de keuken om een pil te slikken. Ik heb een kuurtje tegen blaasontsteking. Domweg slik ik de medicijnen tegen diabtes die ik vanavond moet slikken…

Zucht…

Zou het nog goed komen vandaag ?


Liefs,

                  (bron internet)

22 opmerkingen:

  1. Whaaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben bang dat je vandaag op een stoel moet blijven zitten. Gisteren kwam ik er trouwens achter dat ik mijn pil(len) al 3 dagen ben vergeten, tjonge. Het heeft vast iets met leeftijd te maken of met irritant fluitende mannen. Tja die heb ik hier ook bij de kringloop. Of mannen die nét boeken moeten zetten op de plank waar jij nou juist naar loopt te staren, die mannen komen dan nét even te dichtbij met hun penetrante zweetluchten, oeffffff. De vraag of ik naar de kringloop wil vandaag hoef ik mezelf niet te stellen, geen vervoer dus gaat mooi niet door. Maar morgen is mijn meisje vrij en dan gaan we fijn shoppen, ergens, weet nog niet, denk Purmerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, mooi verhaal! :-) De kringloop kom ik niet zo heel vaak. Er is hier geen leuke in de buurt (eentje, maar die loopt niet echt, ik ben altijd de enige en voel mij dan zo bekeken). En als ik naar de stad ga, ga ik toch eerst weer langs andere winkels, waardoor de kringloop er net weer bij inschiet. Straks als het camping-seizoen weer begint, ga ik weer heerlijk naar die kofferbakmarkten in Bakkeveen. Daar heb je ook geen irritant fluitende mannen, of het valt niet op door de talrijke vogels daar in de bosrijke omgeving.
    Sterkte met de kurk-mannen én vogels! ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom op! Naar de Kringloop om wat blijheid te kopen! Ik kom er net van en ik ben weer blij thuisgekomen! Voor 1.50 eurootje ceintuurtjes... niet voor de ceintuurtjes maar voor de gespjes! En daar word ik nu al blij van! Weg met dat zuchten! 't Is veuls te schoon weer! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou toch maar even gaan ,denk zelfs al dat je je slag geslagen hebt ,leve de kringloop en het fijne gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha, leuk verhaal, maar nu vraag ik me natuurlijk wel af of je geweest bent en wat je gescoord hebt want dat doen we namelijk altijd! Eh, en ik heb het nu niet over die al dan niet fluitende mannen hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beter maar even naar de kringloop. Thuis wordt het vandaag toch niets meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihihi...:)..Nou ik had wel zat leuke dingetjes..en jah..ook niks nodig, maar kon het toch niet weerstaan!!
    En het is altijd wat in de kringloop...vandaag was het bij ons in de voortuin (gevoelstemperatuur) 25 graden..dus korte broek aan toch?..Zo ook even de kringloop binnengelopen..kwam met leuke spulletjes thuis en een modeadvies...Een zeer brutale oerdegelijke muts: 'Zo jij heb de zomer in je bol...tsss...'. Je gaat toch zo niet over straat!! "..Nou echt wel!! Deze benen mogen er zijn,dus die zal ik laten zien ook!!..Wat een lef sommige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha nou dames ik ben geweest ! Er was een fair, een paas fair wel te verstaan. Daar heb ik niet zoveel mee, en ik kocht voor 0,25 een rolletje zilverdraad. Geen fluitende mannen dit keer dus dat maakte het weer goed hihi, Jammer Kelly wij treffen het altijd wat het commentaar van kringlopers betreft... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha ,nou fijn dat je toch bent gegaan is je dag toch nog fijn verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herken je twijfel over; naar de KringLoopWinkel gaan heel goed.

    Als je iets koopt heeft dat meestal meteen gevolgen voor de komende uren...in je interieur schuiven, iets schilderen...heb al zoveel project-jes...zucht.

    Maar ja als je wel besluit te gaan....kom je altijd blij terug, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou jij was al vroeg bezig in de tuin met schrobben Ellen! Ik las dat de buit niet veel was bij de kringloop, jammer! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pfff....wat vroeg!!!! Hihi, ik hoop dat je er uit gekomen bent vandaag.... Hoe was het bij de kringloop??!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoop echt dat het nog goed gekomen is vandaag... Wel een hilarische post, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je was er vroeg bij vandaag. Ben benieuwd hoe het morgen gaat..hihi
    Wil jij ook zoveel doen heb ik ook last van. Het liefst alles tegelijk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet niet of je nog gegaan bent, maar volgens mij is het gewoon tijd voor een kringloopbezoekje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hier alleen last van ongecastreerde katers die de hele nacht en grote delen van de dag lopen te gillen..
    en sproeien.. ook tegen de ramen!
    ik weet niet waar ik me meer aan erger..
    vogels , daar wordt ik altijd blij van.. maakt me niet uit welk geluid ze maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben je nou wel of niet gegaan? ;)
    Heerlijk verhaal heb je er weer van gemaakt.
    Het eerste plaatje zag ik gisteren ook op internet, was even aan het googelen op english country om er bij dan bij weg te dromen.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ha ha, lees nu pas dat je bent geweest.

      Verwijderen
  18. Ohhh jij was er vroeg bij vandaag! Volgens mij gaat het vast nog goedkomen hoor! Gewoon even lekker buiten in het zonnetje zitten! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hoop echt dat je naar de kringloop bent geweest lieven Ellen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha, die foto van die lama! :) En... toch geweest zie ik en niet zoveel bijzonders gevonden... Gelukkig ook geen been-wiebelende of vaag fluitende mannen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O ,wat een heerlijk verhaal!! Herkenbaar ook! Mijn man gaat ook zo graag mee!! Not!
    Hopelijk gaat het een stuk beter met je blaasontsteking!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen