vrijdag 14 maart 2014

Cratief en funky ? en wederom kringloop pareltjes !



Afgelopen week dacht ik weinig inspiratie te hebben.

Een begin van een of ander haakwerkje werd ineens een nieuw jasje voor de kersenpittenzak.

Kelly zag twee matroesjka's staan in de kringloop winkel die ik natuurlijk meteen toegevoegd heb aan mijn verzameling houten popjes. (Kelly ziet zoiets altijd veel eerder dan ik) 

Ik heb een kleedje gehaakt waar nu de drop pot op staat en mijn laatste project waar ik nog mee bezig ben..
Ik kocht eerder deze week een borduurwerk uit de jaren '60-'70.
Een Spaanse dame met gitaar. Lelijk geborduurd dat wel want niet alle steken liggen dezelfde kant op en zo maar een kniesoor die daar op let voor € 1,--

Het lag een tijdje in mijn freubelmandje tot ik opeens een idee had. Ik ga het omhaken en maak er een funky kussentje van.
Is het funky ? haha nou ik vind het wel een beetje. Als je funky via google intikt en klikt op afbeeldingen krijg je die drukke gekleurde plaatjes te zien en ik vind dat wel wat hebben !
Ik denk wel dat je het of heel leuk vind of spuug lelijk hihi.

Nieuwsgierig naar dit alles.. ? hier komen dan de foto's..
Hou je vast !!




Het begin van een kussen hoes...




De nieuwe familie matroesjka...




Het drop pot kleedje..





De kersenpittenjas...


Een rustige Vrijdagavond voor mij, blogjes lezen
heerlijk !! wens iedereen een gezellig weekeinde :-)

Liefs,


p.s. ik hou van vogeltjes natuurlijk alleen het kurkvogeltje mag van mij minder zijn best doen :-)

xxx


24 opmerkingen:

  1. :) De matroesjka's zijn geweldig... Het droppotkleedje is schattig en het spaans madammeke... tja spuuglelijk zou ik niet zeggen maar .. ? Haha gelukkig dat smaken verschillen!
    Fijn weekend! Laat de castagnetten kletteren! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke dingen heb je gemaakt!
    Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkere kleurtjes....daar word ik blij van.
    Grappige poging om de Spaanse dame funky te maken :-) kan wel wat worden hoor!
    Fijn weekend.
    Lieve groet Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad funky die Spaanse dame, ze wordt nog eens knap op haar oude dag met dat mooie randje haha.
    Je kleedje en hoesje zijn ook lekker vrolijk!
    Fijn weekend
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. En vooral ook fijne kleuren gebruikt.
    Kringloopwinkels blijven vaak schatten te herbergen. En dat ontdekken ervan is vaak zo spannend.
    En dan dat geluks gevoel als je hebt kunnen toeslaan. ....
    Het blijft leuk om te doen
    Een fijn weekend toegewenst
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!!! Vooral het kersenpittenjasje. Hier zag ik de kersenpittenzak en die ziet er niet meer uit!! Misschien ook maar eens iets aan doen... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die spaanse dame hijg smelt, wordt een geweldig leuk en überkitschig kussen! Love it! En je andere aankopen en maaksels zijn natuurlijk ook leuk, maar die dame heeft toch mijn voorkeur ;). Fijn weekend lieverd! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de Spaanse dame mooi van lelijkheid geworden. Moet je die matroesjka's nu zelf nog schilderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Greet, die hoef ik niet te schilderen deze zijn origineel zo. Ze zijn zo divers... en een beetje een hip trend momenteel

      Verwijderen
  9. Ik hou der van...lekker vrolijk!!!..en knap!!!..kusszz

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je Spaanse dame is zeker funky zo, leuk hor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooooh die kussenhoes <3 ik ben verliefd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi woord "droppotkleedje" , zonder context zou niemand er wat kunnen van maken.

    La signorita Españole, die leent zich perfect als deel van een kussenhoes voor op een feloranje picknickdeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jah.. dat zou heel mooi zijn .. helaas heb ik geen oranje, ik zou het liefst oranje fluweel hebben :-)

      Verwijderen
  13. Inspiratie genoeg dus! Lekker vrolijk! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker vrolijke spulletjes, goed gevonden!
    Fijn weekend nog, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig zag jij de mooiheid in van de Spaanse dame anders had ze er misschien nog gelegen. Je hebt er met dat randje omheen weer een leuke swung aan gegeven Ellen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben al benieuwd naar het eindresultaat van de nu nog niet zo funky Spaanse dame... Mooie vondsten ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuk allemaal! Leuk idee om er een rand omheen te haken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, funky haha! Maar niet mijn ding ;) Je kersenpit hoes vind ik wel erg leuk!! En de houten poppen, geweldig! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk vrolijk gekleurde spulletjes!!
    Past zo helemaal bij jou stijltje!!
    Leuk hoor!!
    Ik word er blij van!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oeh, wat een vrolijkheid toch weer! Geinig hoe jij toch al die dingetjes combineert tot leuke 'funky' huisraad! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen