zondag 23 februari 2014

Katoen en krijgertjes


Met een 1e poging deze post te schrijven had de computer bedacht dat mijn getypte letters vreemde tekens dienden te worden.
Op zich mooie tekens, niets mis mee maar onleesbaar helaas.
Ik vraag me al heel lang niet meer af hoe zoiets zomaar kan gebeuren, ik sluit de computer af, start deze opnieuw op en jawel er komen leesbare tekens tevoorschijn .. pff wat een opluchting. Dit zou eigenlijk met mensen ook moeten kunnen.. als het niet bevalt, uitzetten en opnieuw aan totdat ze het weer goed doen haha :-)

Een hele tijd geleden bracht dochter Kelly (1988) een tas met spullen bij mij en ze zei: "Kijk maar wat je ermee doet."
Ooit heb ik haar gevraagd niet alles weg te gooien of naar de kringloopwinkel te brengen omdat ik eerst wil neuzelen of er bruikbare spullen bij zijn.
En ja hoor een nieuw kussenhoesje zat erbij en daar kan ik ooit nog weleens wat mee bedacht ik.


Afgelopen weken best wel leuk geslaagd bij de kringloopwinkel. 
Speelgoed van blik, plastic piepbeestjes uit de jaren 60.
Druk was ik ook met haken. Inmiddels zijn alle acryl kussens vervangen door katoen omdat ik me zo irriteer aan het pluizen van acryl. 







Voor de foto alle kussens bij elkaar. 
3 geblokte kussens zo groot als een hoofdkussen, een granny square kussen en...
het gekregen kussenhoesje van Kelly, om gehaakt met een schulprandje en gepimpt met een prachtig gehaakt kleedje met geborduurde roos welke ik ook heb gekocht bij de kringloopwinkel.









Verder nog twee jaren zestig rieten stoeltjes gekocht..
zijn voor mijn drie skatjes !
Bijna gratis want ik verkocht een retro krukje via Marktplaats.
Neem gerust een kijkje af en toe daar want ik plaats er zo nu en dan weer nieuwe artikelen (rechterkolom hier op m'n blog)
maar over de stoeltjes in een volgend blog meer.


Iedereen super bedankt voor de geweldige leuke reacties op mijn vorige post :-) Er zijn ook nieuwe leden bij en die zeg ik van harte welkom ! :-) Indien je een blog hebt en ik ben nog niet bij jou geweest, geef dan een berichtje dan kom ik eraan !!

In huize ietsiepietsiekitschie deze week vakantie.
Beetje klussen en leuke dingen doen.

Allemaal een gezellige week gewenst,


Liefs,


27 opmerkingen:

  1. Wat staan je kussens leuk zo op de bank, een ook je deken past er goed bij. Verder heerlijke koopjes bij de kringloop gedaan. Je hebt daar echt een goede neus voor om dat te vinden
    Fijne zondag toegewenst
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gepimpte kussen is helemaal ietsiepietsiekitschie , supermooi dus !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kussens zijn mooi geworden.
    Mooie set zo.Wat een leuke kringloop vondsten heb je weer opgedaan.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt super mooie kussentjes en dat blikken speelgoed en die piepbeestjes, zo leuk! je was geloof ik net van je verzameling piepertjes af volgens mij. Kun je nu weer een mooie beginnen :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed gepimpt dat kussen. Mooie blogachtergrond trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat een mooie kussens,zulke mooie kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer een heerlijke vondsten gedaan. Ik word vrolijk van je kussentje, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi kussentje geworden! Dat randje ook geweldig! Echt leuk dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je gepimpte-Kelly-kussentje is prachtig geworden!!
    En wat een super vondsten bij de kringloop!!
    Ik moet denk ik ook maar eens bij jouw kringloop gaan neuzen ;)
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat gezellig zo die kussens & de tulpen zijn ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gepimpte kussen is prachtig en die muziekdoosjes zijn pure nostalgie! Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een heerlijke piepbeestjes. Ben daar zo dol op. Dat eendje had ik vroeger ook en is ergens bij een verhuizing of wat 'verloren' gegaan. Gelukkig vond ik er laatst voor 70 cent eentje in de kringloop. Wat een geluk!!

    Fijn week gewenst.

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dat gepimpte kussentje...I love it! Echt helemaal super...het sprong al meteen in mijn oog...als Kelly dit ziet wil ze hem vast meteen weer terug ;) hihihi. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh, dat kussen met het kringloop kleedje erop is echt superleuk zo! Nu maar hopen dat dochterlief het niet direct terug wil... :) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke spulletjes weer...en dat kussentje is echt schattig!
    Ben ook niet zo'n fan van acryl...vind katoen fijner om mee te haken, maar denk dat het heel persoonlijk is ;)
    Lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed idee....dat afzetten en opnieuw beginnen!!
    Leuk zijn ze weer, je kussens! Tja en wat de een weg doet,kan voor de ander heel waardevol zijn!

    Leuk hoe jij dat opgelost hebt(MP advertenties)die link dat is niet meer he??? Ik kon hem tenminste nergens meer vinden.

    Fijne week.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zeg dat gepimpte kussentje ik hou ervan, ben ook met kussens bezig, alles weer een beetje opfleuren
    Je stoeltjes zag ik op feestbook voorbij komen, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kussens zijn super!!
    Leuk al die vondsten in de kringloop!
    Ik wens je een hele fijne vakantie!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Computers, het blijft iets onlogisch als je het mij vraagt!
    Prachtige kussens, ik wil er mij direct in nestelen en dat rozendoilykussen oh dat is zo poezelig en helemaal jouw stijl ook.
    En die piepbeestjes zijn supercute

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi kussen heb je gemaakt. Love it, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kussens zijn geweldig.. en die muziekdraaidingetjes kocht ik altijd voor mijn kinderen.. ze waren er dol op en ik ook ! zo'm klikkerkikker was ook altijd een succes.
    helaas zie je ze nu niet meer in de speelgoedwinkel.. daar is meestal alleen raar niet mee te spelen speelgoed te vinden of met een stekker er aan of een batterij er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je mooie dingen gevonden zeg! Ik vind je kussens prachtig. En die kleine muziekdoosjes maken me nostalgisch.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vreemd die rare tekentjes, ik heb er geen verklaring voor.
    Het kussentje vind ik erg mooi. Leuk blikken speelgoed en piepbeestjes. Jij scoort altijd bij de kringloop!
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha wat ben ik het met je eens! Je zou sommige mensen zeker een keer moeten kunnen er-setten!
    Prachtig je mooie kussens, zo vrolijk van kleur en inderdaad vele malen mooier dan al die acryl kussens.
    Dat kleine piep eendje heb ik ook nog eentje zo leuk en de draaimuziekjes geweldig he, daar was ik vroeger uren zoet mee!
    Fijn weekend
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Met die blikken draaitrommeltjes heb ik midden jaren vijftig ook nog gespeeld. Wat is het leuke kussenhoesje met BB-ruitje mooi opgepimpt, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen