dinsdag 5 november 2013

Zelf maken in 5 minuten, geur- / sfeer licht

Dit heb ik niet zelf bedacht maar ooit
eens gezien op Pinterest en ik wilde
dat eens proberen.


Bij vrienden zag ik eens een geurkaars
op het toilet en bedacht toen dat ik 
dat een leuk idee vond maar een beetje duur.
Geur- en thee lichten zijn wat voordeliger.
Ik heb toen jasjes voor glazen potjes gehaakt
en zo nu en dan doe ik er een geur lichtje in.


Als je geen zin of tijd hebt om te haken
of te breien is er altijd wel de verloren sok
een schaar en een leeg glazen potje.




Je neemt een sok naar smaak en inzicht een glazen potje, een schaar en iets om te pimpen..




Je trekt de sok met het boordkantje aan de bovenkant
over de pot en zet deze op z'n kop. Je knipt ruim
de rest van de overtollige sok af, je pimpt deze naar eigen inzicht en doet er een theelichtje in.
Ik heb als voorbeeld een vintage broche gebruikt maar dat kan
van alles zijn.




tadaaaah... klaar :-)
dat gaat toch heel veel sneller dan omhaken zoals ik eerst heb gedaan. !




Nieuwe leden hartelijk welkom, en allemaal weer een gezellige Dinsdag gewenst.

Liefs,


Dit is een gratis patroon voor persoonlijk gebruik en niet bedoelt voor commerciële doeleinden.
 Een directe link hiernaartoe plaatsen wordt gewaardeerd.



32 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, kijk wel heel mooi ;)
    Maar je gehaakte variaties vind ik toch ook wel heel leuk,
    lekker fleurig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er wel sfeervol uit, die komen bij jouw niet meer van de wc!
    Leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihi, ik dacht al geurlicht en een oude sok..... zwitserse kaas geur zeker :-) hahahahaha, grapje natuurlijk.. Moet kunnen toch!!!. Ik vind het een super idee en lekker snel klaar ook je kan er ook nog een mooi lintje of kantenrandje om knopen..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi ik had er ook al aan gedacht, je hoeft de sok niet eerst te wassen, het geurlichtje doet de rest hahaha en natuurlijk je kan het pimpen zoals jij wil !!

      Verwijderen
  4. Wat grappig! En je hoeft helemaal niks vast te plakken of zo, het blijft vanzelf zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker, er zit rek in de sok dus als het potje qua maat goed is zit het er glad omheen ! :-)

      Verwijderen
  5. Leuk idee zeg. Als school nog ideetjes zoekt voor de kerstmarkt zal ik ze deze tip doorgeven. Zo klaar en een gaaf resultaat. Ik heb regelmatig eenzame sokken die zijn helemaal goed voor dit project. Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor school is dit ideaal lijkt me, lege potjes en verloren sokken kosten niets, lichtje erin en laat de kids maar pimpen !!!

      Verwijderen
  6. Dank je wel zeg!! In mijn hoofd ga ik de sokkenla al door, ik heb vast nog wel wat liggen!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke DIY Ellen, vaak genoeg een verdwaalde sok in huis. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk ideetje!!! Ik heb altijd verdwaalde sokken haha! En kom ze vervolgens NOOIT meer tegen! Haha!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt een leuk idee! Ik heb heel veel verdwaalde sokken die ik maar bewaar in de hoop ooit de bijpassende sok weer te vinden. Maar vanaf nu hebben ze dus een andere bestemming :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw wat een super leuk idee,die onthoud ik

    BeantwoordenVerwijderen
  11. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die van jou is supermooi! Die broche maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook veel leuker dan zo'n kant en klare geurkaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw, simpel snel maar het resultaat is super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vindingrijk ben je toch....echt super origineel met die sok! Kei leuk!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Das Windlicht ist wunderschön.

    Liebe Grüße,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen