woensdag 6 november 2013

Kitsch Vintage opruimen ....



Een ring, broche, ketting, armband..
ik draag het zelden.
Het irriteert me dus heb ik alleen
als ik op bezoek ga mijn pandora armband
om en een zilveren grove ketting.
altijd hetzelfde
...

Via blogs zie ik wel de mooiste creaties
maar kopen doe ik het niet
want dragen gebeurt niet door mij.

Een zilveren slavenarmband uit mijn jeugd
heb ik aan Kelly gegeven en binnenkort nog maar
eens kijken wat ik aan haar kan geven
(als ze het wil hebben)

Toch is er een periode geweest dat ik het wel kocht
puur voor de heb !! jaja... :-)
Echte kitsch hey.. de glimmers waarvan
de Ekster in mij naar boven kwam. !!!

Op mijn 'things to do' lijst stond dat ik ook dit eens moest
uitzoeken etc.. Zo gezegd zo gedaan en inmiddels
staat er ook weer een doosje klaar voor de kringloopwinkel.

--

Ik nam een teil en heb daar alles in gedaan.




Daarna heb ik opbergers gepakt die nog van Kelly zijn (sssst)
en ben gaan sorteren...






en daar zal het voor jaren weer blijven...
want dragen doe ik het niet !

zo


teil leeg, overige spullen in een doosje voor de kringloopwinkel.


JAH !! wat doe jij nou weer in die teil...






Iedereen een gezellige Week !!!

Liefs,


35 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, . Je teiltje was daarna ged gevuld ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog zo'n ekster. Maar ik draag het wel. Er gaat geen dag voorbij of ik heb wel een armband, rind of ketting om. Maar héél herkenbaar, dat kopen, kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag ook helemaal geen sieraden. Soms een gevlochten, leren bandje maar ook dat irriteert me al gauw. Op mijn prikbord in mijn slaapkamer hangen wel allerlei kettingen. Omdat ik dacht dat het leuk was. Ja, voor even maar ik heb toch het liefst niets om...
    De kringloop winkel zal blij met je zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die schuifspeldjes met dat fruit die had ik 38 jaar geleden ook hihi. Iedere keer als mijn moeder zo'n speldje bij me indeed ging dat puntje over je hoofd en dat deed best pijn. Als je het uit je haar deed trok je meteen een paar haren mee. En ach gut kijk die kat toch eens blij zijn met dat teiltje :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook zo'n speldjes en idd, hetzelfde gevoel

      Verwijderen
  5. Nou ja, wat doe ik nou in die teil??? Die had je toch speciaal voor mij leeg gemaakt???
    Haha, onze katten zijn net zo...
    En ik draag soms een ketting en/of een armband en dan maanden niets meer. Dus heel herkenbaar.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het teiltje was het maar niks maar nu zo gesorteerd lijkt het wel een hele rijkdom! Wat waren die trolletjes toch schattig!!!
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voordeel van opruimen is dat je weer weet wat je hebt en het roept ook veel herinneringen op. Vaak zit aan ieder stukje wel een verhaal vast. Maar het past wel heel mooi zo in dat kistje met vakjes. Krijg je een mooi overzicht. Mijn kat zou ook direct in het teiltje gaan zitten, eerder nog, liefst boven op de spullen en dan geërgerd kijken als je iets wil pakken met zo een bezitterige blik, Mijnnnnnn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gevuld voor de kringloop. Waar is de tijd gebleven van schuifspeldjes... toen we nog lange lokken hadden die weerbarstig in ons gezicht bungelden... haha
    Teiltje is alweer gevuld zie ik, schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, die kat in de teil. Je zou ze toch een cent geven.
    Ik ben ook geen sieradenmens. Heb dan ook bijna geen sieraden.
    Maar de jouwe komen zo mooi tot hun recht. Leuk idee. Zo geniet je er toch van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wie wat bewaard! Jammer hoor dat je je moois niet draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. owwwwww poezel hihihi ♥♥♥ en wat kun je netjes ruimen zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed joh, het opruimen! Er zitten wel hele mooie spulletjes bij zeg. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, hoi, ik kom weer een keertje bij jou neuzen!
    Mooi je omgehaakte potjes en wauw die gewonnen omslagdoek heerlijk voor de winter!
    Leuk om te zien wat je in de loop der jaren allemaal verzameld hebt....komen me bekend voor die kleine popjes met gekleurde punkhaartjes haha.
    Ben je niet met iets " nieuws" thuis gekomen uit de kringloopwinkel dat overkomt ons vaak!
    Was weer gezellig even lezen op e blog!
    Fijne week nog, lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De is voor de poes :-) wat een lieverd. En lekker opgeruimd. Mooi juwelenkastje heb je daarvoor.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whahaha dat eigenwijze kattenbeest!Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben een super ekster....maar draag het ook niet..koop maar heel af en toe iets voor de heb :)
    ..enne ik zit in de teil..en wacht op de dingen die gaan gebeuren;)
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hebbert ;-) zo herkenbaar hahahahhaa
    wat een geweldige foto van de kat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, ons ma zegt ook altijd dat ik juist een ekster ben.
    Alles wat blinkt sprak en spreekt me altijd aan. ;-)
    Ik zou ook wel zo'n teiltje kunnen vullen, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je verzameling ziet er mooi kitsch uit! En niet je kat naar de kringloop brengen hoor :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig je poezebeest! Tja, ik maak kralen en geef sieraden-workshops. Maar zelf draag ik het ook nóóit! Heel af en toe maak ik eens een ketting voor mijzelf, voor een héél speciale gelegenheid. Maar verder? Nee, alleen maar lastig. Bungelt daar weer zo'n ketting in de wc-pot met schoonmaken, en dan gooi ik 'm al weer af!
    Nou, jij bent netjes gesorteerd in elk geval, ruimt weer lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij hebben ons huis te koop staan en zijn daarom ook al een beetje aan het ruimen, wat bewaard een mens toch eigenlijk een hoop dingen in zijn leven hé. Ik heb nu al die kralen kettingen en armbandjes gesloopt, de kraaltjes kunnen weer dienen aan haakwerkjes. Kraaltjes zitten nu allemaal keurig netjes in sorteerbakjes die ik ooit bij de action kocht. We zijn al enkele keren volle ladingen kringloop spullen weg gaan brengen en zullen nog wel een paar keer moeten gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahahaa, teiltje weer vol!! :D Wat een leuke kitsch allemaal, super, ook voor de heb! :)
    Fijne dag! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zie daar een superleuk apart engeltje...ik dacht al sjips die heeft ze toch niet naar de kringloop gebracht?!?! En die broches...Sil van 'met hart en ziek van Sil' zou wel eens meteen in love kunnen zijn met jouw broches...die draagt ze wel.
    Als je het engeltje evt weg doet...kunnen we misschien swappen...jij een stempel of ??
    Ik hoor het wel.ik vind het wel leuk zo'n bonte verzameling! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er wel gezellig uit zo'n teiltje vol! Het engeltje is leuk!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi verhaal, moet ik ook nodig doen. Ik weet nu al wel dat er weer veel teruggaat in het kistje, maar dragen doe ik het ook niet. Poes past precies in het teiltje en kleurt er mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat ziet er netjes uit zo! Veel moois om gewoon vaak naar te kijken (dragen van sieraden is toch al overschat :D)
    Met als toppunt natuurlijk wel dat juweeltje dat in het teiltje achterbleef ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig! En heel herkenbaar! Ik ben benieuwd wat er allemaal nog meer op je 'to do lijst' staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha, die poes is een prachtige slotfoto! Komt dat teiltje ook weer goed van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier nog zo een ekster.. en ik draag altijd maar 1 ring 2 kettingen en altijd de zelfde oorbellen. En heb een beutycase vol aan sieraden. Deze is uigezocht voor de rommelmarkt. Maar toch. Sommige sieraden kan ik niet weg doen zijn erfstukken van oma. Deze draag ik dan ook op speciale gekegeheden. Enneuh wat een leuke kat heb je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar Ellen volgens mij vallen jullie niet in mijn potentiële groep klanten.
    Jullie zijn zelf zo creatief!
    Zien zelf ook de mogelijkheden van een Kring-Loop-Gelukje.
    Je belangstelling is wel heel lief, laat je het nummer weten zodra ik het meubel heb geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zag laatst bij iemand die had een spiegelrand beplakt met allerlei dit soort dingetjes. ZO gaaf!! Misschien een ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen