donderdag 22 augustus 2013

Blokken & beschrijving

Hoi Hoi

Mijn blokken kussen is (bijna) klaar :-)
1 kant is nog open daar wil ik nog knoopjes aan zetten om de hoes te sluiten.

Beschrijving

Eerst de afmetingen van het kussen vaststellen

23 losse.
2 lossen overslaan en in de 3e losse een half stokje daarna in iedere losse een half stokje
Werk keren, 2 losse en in ieder half stokje een half stokje.


Zo doorgaan totdat je een vierkantje heb. 
Dat is afhankelijk van de dikte van je draad en de haaknaald die je gebruikt.

Als er een vierkantje is ontstaan van kleur wisselen en zo doorgaan.


Daarna de stroken aan elkaar naaien


Vanavond ga ik blogjes lezen en heerlijk genieten.

Iedereen een rustige Donderdagavond gewenst.

Liefs,

32 opmerkingen:

  1. Woooouuuuuuw, dit is een origineel gehaakt kussen geworden.
    In trendy hippe kleuren, tof gedaan Ellen!
    Nog een gezellige avond,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat supermooi geworden! Ik ben met een blokkensprei bezig (granny's).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel gezellig en heerlijk kleurrijk uit.

    Fijne avond!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke mooie kussens en een leuk idee ook. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een werk! Maar wel leuk geworden!
    Wat lief dat trouwens, dat je ook nog even vermeldt hoe je het kussen gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat onwijs leuk!!! Zo een wil ik ook wel op mijn bank....( weer wat op mijn to do list!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh die zijn geweldig !!!
    Ik wil je ook even laten weten dat er een little missy bij me is aangekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het past helemaal bij jou Ellen, heel vrolijk en kleurrijk.

    En? Hoe ziet het ondertussen met de kast? Al opgebiecht? Wel spannend. Ze arriveert bijna, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Maandagochtend komt de kast. Heb het al opgebiecht inderdaad en hij was er blij om dat ik gevonden had wat ik zocht, zo hoeft hij niet mee op kasten acht whahaha :-)

      Verwijderen
  9. Je kussens zijn super leuk.
    Ik wil steeds iets haken maar weet niet wat.
    En ik hou van vrolijke kleuren dit is het dit ga ik ook maken.
    Lieve groet, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk gemaakt Ellen! Wat een mooie kleuren heb je gebruikt !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleurencombi heb je gemaakt. Je kaartenrek staat er ook zo leuk bij met dat kaartje erin. Leuk dat je kast ook komt! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er vrolijk uit zeg, vooral dat kleurenpatroon vind ik leuk bedacht! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je mooie kleurcombinaties gebruikt. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk zeg en die kleurencombinaties! Echt prachtig, vooral de onderste. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kussens!
    Heb je beschrijving direct gepind, niet voor een kussen te maken maar voor een heerlijke plaid voor in ons prieel.
    Mag ik vragen welke haaknaald je gebruikt hebt voor je kussens?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. waaaaa dat kussen is prachtig!!! Die kleuren...helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke blog en heel mooie creaties. Groetjes, Tinne
    Kom je ook even langs? :-)
    tinneshobbyworld@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je blokjeskussens geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supergaaf kussen Ellen, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen