maandag 3 juni 2013

Verzamelen

Als reactie op een eerder log, vroeg
Greet wat ik zoal ooit had verzameld
en daar moest ik toch even goed over
nadenken. Heb mezelf nooit als een verzamelaar
gezien omdat het altijd maar even duurt
tot ik alles weer weg doe en voor iets nieuws 
ga sparen :-)

Kikkers van allerlei materialen die ik weer
op een tableau had gelijmd en buiten aan de muur had gehangen.
een compleet orkest, maar ja na een poosje wordt zoiets
TE vies en gooi ik alles in de container.

Dala paardjes uit Zweden neem ik altijd mee
en poesjes / varkens spaarpotjes. 
(made in china) daar heb ik er ook al 
aardig wat van.

Op dit moment heb ik ook aardig wat trollen.
De 'gemerkte' bewaar ik en de rest stuur
ik soms mee met een weggevertje.
dat zijn vaak sleutelhangers.



Wat moet je ermee ? ik heb echt geen flauw idee,
daarover heb ik mezelf ook altijd verwonderd.
Het is wel een leuke aanleiding als je 
van 'kringlopen'(nieuw werkwoord) houdt
want dan heb je altijd een doel om naar uit te kijken.

Geïnspireerd door Maaike van Frisse rommel
wil ik nu ineens geborduurde en met kant afgezette 
zakdoekjes om een slinger of iets dergelijks van te maken 



bron: pinterest


Nieuwe lezers hartelijk welkom !
Als je ook een blog hebt en ik ben
nog niet langs geweest, geef dan 
een berichtje dan kom ik eraan !

Iedereen fijne Maandagavond
en alvast een super gezellige Dinsdag gewenst.

Liefs, Ellen





18 opmerkingen:

  1. Ja, zo'n zakdoekengordijntje zie ik ook wel zitten. Ziet er mooi uit.
    Bij die zakdoekjes heb je er soms ook hele leuke met sprookjes erop afgebeeld. GEweldig.
    Mijn vader gaf vroeger les op een lagere school en mijn moeder deed dan als vrijwilligster de was voor de gevonden zakdoeken (van de speelplaats).
    Als kind zat ik dan naast haar wanneer ze al die kinderzakdoekjes streek en ik verwonderde me telkens over al die mooie verhalen die erop stonden. Sommige vond ik zo schitterend dat ik heel erg bij mama zeurde om toch maar die zakdoek voor onszelf te kunnen bewaren in plaats van terug te geven aan de school.


    En ja, voor al die trollen heb ik al een oplossing:
    1. een trollenmobiel,
    2. ze allemaal netjes op een rijtje plakken op een grote pot (bloempot of zo)
    3. ze als haakjes voor een sjaaltjes- of juwelenkapstok gebruiken,
    4. ze een staartje geven met een rekkertje erin en door het rekje van alle staarten een touwttje trekken en daarna als soort van guirlande aan de takken van de bomen hangen. Fleurig voor de zomer,
    5. aan mij schenken (zoals je hierboven merkt, weet ik wel blijf ermee)

    Prettige avond Ellen

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die trollen , pure nostalgie, zaaaaalig!!!

    Ik geef heb een give-away op mijn blog!!!! ladyladette.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja aan trollen heb ik ook veel herinneringen, van onze vakanties naar Noorwegen waar mijn tante woonde... Leuk zijn ze :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaa die trollen ken ik nog....leuk!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb denk ik wat gemist want ik ken die trollen niet. Nog nooit 1 in huis gehad. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, vroeger hadden mijn zusje en ik ook wat van die trolletjes, geweldig!! Vooral het haar :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Trollennnnnnnnnnn hahaha ook gehad ja :):) Maar een leuk idee van die zakdoekjes ben benieuwd :):):) X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owwwwww die trollen .... zo herkenbaar hihihihi
    Leuk zijn ze en leuk blijven ze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh die trollen zijn zoooo leuk ♥♥♥
    Was vroeger erg verdrietig toen ze stuk waren gegaan en weg moesten.
    Leuk om ze weer eens terug te zien ♥♥♥

    Dat sakdoek gordijntje is te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die trollen..ken ik nog van vroeger zeg! En het gordijn is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij doet tenminste alles weg als je verzamelwoede is gezakt weg, ik bewaar al die "verzamelingen" ha,ha!
    En een slinger zoals deze: http://www.flickr.com/photos/the-vintage-cottage/4971189066/in/set-72157623345868838 is echt geweldig.
    Ben benieuwd wat het gaat worden:)
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaaaaaaaaaaa hahaha die slinger had mn dochter ook al op
      haar verlanglijstje staan :-) helemaal geweldig !

      Verwijderen
  12. Leuk, al die verzamelingen! Het blijft bij mij meestal bij een paar dingetjes, die ik dan in een hoekje bij elkaar zet. Afgezien dan van mijn verzameling hobby-spullen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben geen verzammelaar maar zag heel toevallig een hele verzammeling varkensspaarpotten in onze kringloop staan. dat idee van het gordijntje vind ik dan wel weer heel erg leuk, dan spaar je om er iets van te maken, dat is dan wel weer mijn ding ;-)

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je vertelt over je verzamelingen. Dala-paardjes vind ik zelf ook erg leuk. Ik moest lachen om die trollen. Allemaal netjes de haren gekamd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk je verzamelingen,ik verzamel ook best veel,ik word er gelukkig van haha,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo.

    Die trollen had ik "vroeger" ook (ben ook al zo oud ;-)) hihi.

    Het enige wat ik nog van al mijn verzamelingen heb zijn me spenen die ook helemaal hip zijn gweest en me beertjes van cherised tedies. De rest heb ik bij het gaan samenwonen weg gedaan. Koste veel moeite maar me mams heeft geholpen. Hihi.

    Die zakdoekjes zijn echt een leuk idee!!

    Verder heb je een erg mooie blog.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen