donderdag 13 juni 2013

het boek van dochterlief is te koop !



bestellen ?:






De dag dat het boek van dochterlief Kelly uitkomt.




Het is een autobiografie en heet: IJskoude jaren

IJskoude jaren vertelt het verhaal van Kelly, een jonge meid in de bloei van haar leven
maar ook in een constant gevecht tegen de eetstoornis: anorexia nervosa en in een later
stadium boulimia nervosa. Wat begint met een voorzichtige lijnpoging, mondt uit in een
levensbedreigend ondergewicht. Geobsedeerd door eten, en dan vooral niet eten.
Haar ouders raken bezorgd en na een afspraak met de huisarts volgt uiteindelijk een opname in het ziekenhuis. Kelly gaat het gevecht aan met de stem in haar hoofd.
Met behulp van therapie met lotgenoten en een strak voedingsprogramma, klimt ze langzaam weer hogerop.
Kelly vertelt haar verhaal zeer gedetailleerd. Ook als je niet bekend bent met de ziekte,
is het een indrukwekkend levensverhaal waarin wordt verteld wat een eetstoornis met
iemand kan doen en hoe het iemands leven en omgeving beïnvloedt.

Kelly Petrie is op 1988 te Sliedrecht geboren.
Ze is getrouwd en woont samen met haar man Bart in een mooi en gezellig dijkhuis met uitzicht op de rivier. Kelly is van kinds af al een creatieve duizendpoot. Tekenen, schilderen, handwerken en schrijven zijn haar grootste hobby’s. Na een turbulente tijd in haar tiener, puber en ook volwassen jaren, door de strijd aan te gaan met de eetstoornis Anorexia nervosa en later boulimia nervosa, besloot zij dit op papier te zetten. Kelly hoopt met haar boek mensen die ook aan een eetstoornis lijden, hoop te geven. Hoop op dat genezing van een eetstoornis mogelijk is. Voor mensen die minder of helemaal niet bekend zijn met eetstoornissen, is dit boek ook interessant om meer inzicht te krijgen in deze ziekte.



reactie Ellen

Het boek van onze dochter Kelly geeft een realistisch beeld
van haar ziekte en ons gezinsleven destijds.


Na het diverse keren lezen ben ik steeds weer van slag.
Herinneringen die ik ver heb weggestopt zijn dan 
weer zo levensecht. 
Ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken.
Als een kinderarts zegt in een drie uur durend gesprek: Uw kind is ernstig ziek, dit is levensbedreigend… wordt niets meer zoals het was.

Nooit had ik durven dromen dat ons leven nog zo leuk 
zou kunnen zijn zoals het nu is.

Dankbaar dat Kelly is wie ze is !!


Een stukje uit het boek:

De eerste stappen buiten. Frisse lucht. De wind. Het waren maar tien dagen, maar het voelde als een eeuwigheid. Ik was zo verschrikkelijk dankbaar. Het voelde alsof ik weer vrij was. Natuurlijk was het ziekenhuis erop tegen en ze hebben geprobeerd om ons nog tegen te houden. Het zou kindermishandeling zijn als we nu met de behandeling zouden stoppen. De kinderbescherming zou langskomen. Het haalde allemaal niks uit. We zijn in de auto gestapt en weggereden.
Ik herinner mij dit moment nog als gisteren. We reden onze woonplaats binnen en ik hoorde overal muziek vandaan komen. Het was druk op straat met feestende mensen. Gezelligheid. En toen besefte ik het ineens. Iedereen leeft gewoon zijn leven. Iedereen gaat door. Waarom ik dan niet? Waarom mogen zij het wel en ik niet? Vanaf dat moment ging de knop om. Ik zou weer beter worden. Ik zou ook weer kunnen genieten, dansen, gelukkig zijn. Deze gedachte maakte mij weer sterk. Er zou nog een lang gevecht volgen, maar uiteindelijk zou ik de winnaar zijn!








88 opmerkingen:

  1. Wauw! Indrukwekkend, alleen dit kleine stukje al. Ik ben onbekend met de ziekte, maar zal het boek zeker eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kippenvel bij het lezen van dat kleine stukje uit haar boek...
    Wat ontzettend dapper dat je dochter dit op papier heeft durven zetten! Wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi lijkt het boek me, misschien maar eens aan mn lijst toe voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar weer, kracht putten uit moeilijk tijden, RESPECT, en gefeliciteerd, dochter, moeder, vader, het hele gezin, geweldig om uit iets negatiefs zoiets moois te maken
    Jij gaat nu pas verwerken ,ben ik bang, maar dat redt je ook wel, Ellen, dat je sterk bent wisten we al, geniet maar mee van het succes van de dochter, je was er bij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tineke...
      de tranen komen nu..
      Jij die als geen ander ook weet hoe het leven in elkaar zit.
      dankjewel voor je lieve woorden.

      xxx

      Verwijderen
  5. Helemaal leuk!!..Luve you!!! :P:P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieverd zie je die onwijs lieve reacties ? ik ben helemaal van slag, ontroerd.
      pffff lastig dagje :-) KUS
      mijn allessie :-) gefeliciteerd
      TROTS op jou !!

      Verwijderen
  6. zo dat is een heftige tijd geweest. Alleen al bij het lezaen van dat kleine stukje springen de tranen al bijna in mijn ogen. ik weet van dichtbij hoe groot de invloed van anorexia is op je leven (en dat van de omgeving). Ik wil het boek dna ook zeker ezen. Wat onzettend knap dat je dochter dit op papier heeft wetenen durven zetten. Respect voor jullie allemaal dat je door heel hard te knokken hebt bereikt waar jullie nu staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou voor ik de blogs op ging ,zag ik het mailtje ,en wauw wat heftig ,maar ook benieuwd naar het verdere verhaal dus besteld , ja je hebt nu een schrijverster als dochter hoor ,lieve groet denk zeker dat het veel emoties oproept ,marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marloes, dankjewel hiervoor heel lief, dikke knuffel !
      xxx

      Verwijderen
  8. Heftig!
    Tijdens "moeilijke" tijden is het inderdaad wonderbaarlijk dat de wereld gewoon doorgaat...maar jij eigenlijk niet...
    Heel moedig dat jullie dochter hier over heeft geschreven en haar diepste gevoelens heeft willen uitdragen...uit de kleine passage hierboven blijkt dat ze dit prachtig heeft weten te vatten in dit boek.
    Ik weet zeker dat dit zal bijdragen aan meer bekendheid over niet alleen de aandoening zelf maar ook de impact die het op een gezin heeft.
    Het is ook fijn om te weten dat alles ook ten goede kan keren; niet zonder hulp en stijd, maar het kan!
    Liefs,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve mama,

    Niet meer verdrietig om zijn..inderdaad lastig dagje..maar ook goed zo als het is! hou heeel veen van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. liefie, komt goed hoor, ook tranen kunnen goed zijn :-)
      hou ook zielsveel van jou xxxx

      Verwijderen
  10. Zo wat knap van je dochter om dit boek te schrijven,weer opnieuw door alle emoties van dien heen te gaan,maar tevens is het vast ook weer een stukje van haar genezing geweest,heavy een dergelijke ziekte...niet alleen voor haar maar ook voor het hele gezin.Fijn dat het weer achter de rug ligt en de blik weer op de toekomst gericht is...ik zet hem op mijn lijstje hoor!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow heftig! Wat goed van haar om er over te schrijven.....Dit boek ga ik zeker kopen! Omdat het verteld moet worden! Dikke kus en knuffel voor jullie beiden X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat knap van jullie dochter dat ze dit boek heeft geschreven. Ik snap dat het nu een moeilijke tijd voor jullie is en ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe.

    Liefs Michaela.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg knap van je dochter ellen dat ze dit op papier heeft weten te zetten. Ik heb echt kippenvel gekregen van dit kleine stukje.
    En dat naar een groot gevecht het nu weer de goede kant op gaat respect!
    Ga het boek ook zeker lezen.

    Liefs Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ik kreeg het mailtje binnen,knap van je dochter dat ze dit boek schreef,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Diep respect voor jullie allebei!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo, dat is heftig! Heel knap van je dochter dat ze dit zo op papier heeft kunnen en durven zetten! Respect! Je kunt met recht trots zijn op haar!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gaaf dat het boek is uitgegeven! Ik kan me voorstellen dat je heel trots op haar bent! En nog trotser op het feit dat ze de ziekte heeft overwonnen (hoewel een strijd voor het leven). Ik weet nu wel 1 ding van je dochter; ze heeft wilskracht! En die heeft ze nu op de constructieve manier gebruikt ipv de destructieve in het verleden. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Las het al op Facebook!!!!

    Wat super Kelly en wat zul jij trots zijn als mams Ellen!
    Prachtig dat uit zo een moeilijke periode een mooi boek kan ontstaan. Eentje waar andere ook nog veel aan hebben en meer inzicht en begrip voor deze nare ziekte!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pfff, heftig! Wat een zware periode is dat voor jullie allemaal geweest, maar wat knap dat je dochter daar weer uitgekomen is en dat jullie allemaal weer hebben leren genieten. En heel knap dat ze het hele verhaal zo goed heeft kunnen verwoorden en anderen kan helpen met haar ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, wat een mooi fragment! En wat knap dat je dochter dit op papier heeft gezet. Het is voor haar ook een manier geweest om het te verwerken lijkt me, zodat ze nu definitief een streep onder die periode kan zetten. En jullie ook! Ik kan me voorstellen dat het ook bij jou veel oprakelt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helaas maken wij deze situatie nu ook van dichtbij mee. Mijn 15-jarige nichtje is sinds 3 weken opgenomen in een kliniek maar heeft net vanwege haar gezondheid een week in het ziekenhuis gelegen aan de sondevoeding. Je voelt je zo machteloos. Het is zo verschrikkelijk om te zien dat een prachtige jonge meid haar gezondheid zo in gevaar brengt. We hebben begrepen dat ze nog een hele hele lange weg te gaan heeft. Wat knap van je dochter dat ze haar gevoel in een boek heeft kunnen leggen en wat zal dit voor haar en jullie als gezin moeilijk zijn geweest. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen, Goed te horen dat jij als ervaringsdeskundige aangeeft dat het belangrijk is veel aandacht en liefde te geven, dat is op dit moment ook wat we doen en zullen blijven doen. Ik heb je berichtje op mijn blog even verwijderd omdat zij ook mijn blog kent en ik haar niet in verlegenheid wil brengen. Ik zal het boek van je dochter zeker noteren voor haar.

      Verwijderen
  22. Dit raakt me Ellen. Volgens mij komen jullie hieruit. Knap van Kelly dat ze dit onder woorden weet te brengen en ze daarmee anderen kan/wil helpen.
    Als er liefde is dan kan men veel doorstaan. Ook in de moeilijkste momenten kan men zich hieraan optrekken. De wilskracht om weer van het leven te genieten is er weer bij jou dochter terug. Ik wens jullie allen nog veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jee Ellen, wat hadden jullie het moeilijk met z'n allen...
    Ontzettend knap dat jullie het zo goed hebben doorstaan!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw super joh!!!!! Wat zul jij trots zijn op je dochter. Hopelijk kan ze met dit boek veel mensen bereiken en steun geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat geweldig! En wat moet zwaar geweest zijn voor jullie en voor haar.
    Mooi dat ze haar verhaal nu kwijt kan.
    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Superdapper van je dochter om zo 'n moeilijke tijd op papier te zetten! K ga t zeker toevoegen aan mijn lijstje hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd met het boek. Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een aangrijpend verhaal. Alleen dat stukje al. Veel mensen weten niet wat het met je doet. Maar het neemt je leven over. En op een gegeven moment is het je leven.

    Vreselijk dapper dat ze het op papier heeft gezet. Ik denk dat er veel mensen zijn die het zouden moeten lezen ook om in te zien dat het echt een ziekte is. Er wordt soms zo makelijk over gedacht!

    Liefs cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oohw, wat heftig!
    Voor jullie allebei.
    Maar wat mooi dat ze er zo goed uit is gekomen en het zelfs in boekvorm heeft kunnen verwerken.
    Zoiets blijft jullie altijd bij, maar extra dankbaar voor wat er nu is hè!?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo, dat is nogal even wat. Dat zal zeker zwaar geweest zijn voor jullie. Ik heb niemand in mijn omgeving gehad met dit ziektebeeld, maar ik heb altijd wel begrepen dat het echt een ziekte is. Geweldig dat ze het nu op papier heeft gezet, echt knap en nu ook in boekvorm. Zal voor velen goed zijn om te lezen, patiënten en de mensen om de patiënt heen. Kan er vooral bij de laatstgenoemden ook veel begrip ontstaan door het boek. Ik hoop van harte dat er veel verkocht zullen gaan worden!
    XXX Gon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voordat dit gebeurde wist ik er ook (gelukkig) niets van.
      Hopelijk blijft dat voor jou ook zo :-)
      liefs, Ellen

      Verwijderen
  31. Wat hier op je blog staat is al heftig om te lezen, laat staan het boek.
    Maar je dochter heeft de knop omgezet en haar verhaal op papier gezet, zodat iedereen het kan lezen. Daarmee toont ze wel karakter en heel veel lef! Niet meer huilen, maar MEGA trots zijn op je dochter en geniet van haar succes! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb heel veel bewondering voor jullie strijd!!!
    Mijn beide dochters hebben/hadden alletwee een vriendin met dezelfde strijd, dus weet een beetje hoe moeilijk het is en altijd zal blijven.
    Ik hoop dat jullie gezin er met elkaar sterker uitgekomen is.
    Ik ga het boek zeker bestellen.

    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat zul jij trots zijn! En terecht :-)
    Ontzettend knap.
    Dikke knuffel voor jullie twee.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat kun jij trots zijn op je dochter! En vergeet ook niet om trots te zijn op jezelf. Je hebt deze weg samen met haar gelopen... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik ben er even stil van Ellen, zo vaak zeg ik tegen mijn altijd schransende dochter dat ze eens op moet letten met wat ze eet maar jullie verhaal zet me even aan het denken. Anorexia staat zo ver van me af dat ik me er niets bij voor kan stellen. Hoe anders is dat voor zoveel jonge meisjes. Ik denk en hoop dat het boek van je dochter voor veel van hen een goede steun kan zijn. Wat goed van haar dat ze het allemaal op heeft durven te schrijven. En ze tekend ook al zo mooi. Ik vind het ook heel moedig van jullie als ouders dat je toch wel ongetwijfeld veel van jullie gezinsleven openbaar maakt. Mooie mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig staat het ver van jullie af en laat het dat alsjeblieft ook blijven.
      bedankt voor je lieve reactie :-)
      X

      Verwijderen
  36. Ik wist wel dat Kelly met een boek bezig was, maar had eerlijk gezegd geen idee waar het over ging...wat ben ik onder de indruk zeg, dat ze zichzelf, maar ook die moeilijke periode uit jullie leven met dit boek zo 'bloot' durft te geven! Daarbij vind ik het ontzettend knap hoe ze haar leven heeft opgepakt en er zo een positieve draai aan heeft weten te geven en met dit boek anderen weer een hart onder de riem kan steken....jeetje wat zal dat een moeilijke tijd geweest zijn voor jullie allemaal, kan me voorstellen dat het bij jou hierdoor weer boven komt, want dat moet enorm pijn gedaan hebben als je als ouder moet 'toezien' hoe je kind langzaam wegglipt...gelukkig is het met Kelly goed gekomen en is het een pracht van een meid geworden, met bijzondere talenten en een mooie toekomst!! Ik ben gewoon plaatsvervangend trots...hahaha Jullie zijn kanjers!
    Ik ben eerlijk gezegd niet echt een fervente lezer, maar ik ben hier zo enorm van onder de indruk, dat ik het boek gewoon wil hebben en ik ga het lezen. xxxx...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maddy wat een lieve woorden ! Ben er (alweer) door ontroerd ! :-)
      Zo ontzettend lief, dankjewel en dikke knuffel !
      x

      Verwijderen
  37. Wat knap van je dochterdat ze zo'n biografie schrijft!
    Petje af na zo'n heftige tijd dit te doen wat zal dat zwaar zijn geweest voor jullie allemaal.
    Fijn dat andere mensen hier ook wat aan hebben.
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat knap dat ze dit zo op papier heeft kunnen zetten!
    Hopelijk weet ze op deze manier veel mensen te bereiken om meer begrip te kweken voor mensen met een eetstoornis en hoop te geven dat het ooit weer beter kan gaan.
    Dit moet voor jullie allemaal een hele moeilijke tijd geweest zijn.
    Erg veel respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. O,hoe herkenbaar is deze ziekte!
    De Noorse hartsvriendin van mijn dochter is ook een jaar opgenomen geweest.
    Zo vreselijk moeilijk om zo'n lief meisje zo ziek te zien worden.
    Ik geloof dat jullie het als gezin heel zwaar hebben gehad!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gefeliciteerd!
    Het moet een heel spannende dag geweest zijn, nu gaat het boek en het verhaal van je dochter en van jullie gezin de buitenwereld in.
    Ik weet zeker dat er velen zijn die zich in het verhaal zullen herkennen en zich er door getroost of gesteund voelen. Wat heerlijk dat je dochter dit heeft kunnen schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Knap dat ze het zo heeft kunnen verwoorden en wat fijn dat ze het heeft geschreven.
    Gelukkig , zeg ik maar ben ik niet bekend met de ziekte maar weet wel wat het allemaal kan doen met een persoon en gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een overwinning om dit op papier te zetten. Knap, trots, respect en zoo geweldig dat ze er als winnaar uitgekomen is, jullie allemaal. Wat hebben jullie een moeilijke tijd gehad! Dat boek helpt vast nog meer om te verwerken, ik ga het vast en zeker aanschaffen. Liefs! x

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jeetje, wat heftig! Wat een hel moet die tijd geweest zijn, ook voor jullie als ouders.
    Wat knap dat ze het zelf kon opschrijven. Hopelijk gaan er veel mensen iets aan dit boek hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wow, wat heftig dat jullie dit hebben moeten meemaken met jullie dochter! En wat ontzettend goed dat ze haar verhaal op papier heeft kunnen & durven zetten. Ik weet een beetje wat het is, mijn schoonzusje heeft het ook gehad en meedere opnames doorgemaakt. Maar het gaat nu gelukkig alweer jaren goed met haar! Ik ga eens even kijken op boekscout... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen