donderdag 30 mei 2013

Op verzoek . . .

Op verzoek een foto van de opgeruimde kast.
Telefonisch aan manlief mede gedeeld dat er 
drie vuilniszakken vol waren weggebracht. :-)

Dan wil hij meteen weten wat en hoe... hihi.
Hij heeft moeite met het weg doen van spullen.
Ik kan me daar soms wel wat bij voorstellen als
het gaat om spullen die emotionele waarde hebben en 
dat is heel persoonlijk en kan eigenlijk van alles zijn.

Ik ken ook mensen waarvoor alles emotionele waarde heeft.

Ik heb dat nauwelijks of niet.

Een armband, een ring, oud goud het mag van mij allemaal weg.
Verzamelingen ik heb ze maar doe ze gemakkelijk weer de deur uit.
Een zolder vol troep dat al jaren stof staat te vergaren
daar heb je toch meer last van dan gemak ?
Ook de spullen die ik zelf heb gemaakt geef ik links
en rechts weg, leuk als anderen er weer blij mee zijn.

Zelfgemaakte spullen die ik heb gekregen
die vind ik wel belangrijk en dat kan 
een handgeschreven briefje zijn of een lieve kaart.
& foto's die vind ik ook belangrijk om te hebben
en van tijd tot tijd eens te bekijken.

Bij mij heerst altijd de gedachte..
Het zijn maar spullen, je kan het toch
niet voor eeuwig vasthouden.

En ? bewaren jullie van alles ?
en een sieraad van een dierbare ? 
draag je dat ook al is het uit de mode ?



weer ruimte genoeg :-)


--

P.S. ben nog steeds met de t.v. deken bezig maar
later daarover meer. !

Nieuwe leden hartelijk welkom !
Als ik nog niet op je blog ben geweest geef 
dan even een berichtje dan kom ik eraan.

Allemaal een hele gezellige avond
en alvast een super leuke Vrijdag gewenst.

liefs,




19 opmerkingen:

  1. Zo netjes hoor,ik kan moeilijk spulletjes weg doen,omdat ik alles zo leuk vind haha,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kunnen sieraden dan uit de mode gaan??? mooi is toch van alle tijden??
    en nee ik geef niet om goud.. maar wel om gouden ringen zoals bv de trouwring van mijn overleden man of een ring die ik van mijn schoonzoon kreeg.. dus dan gaat eht om het gebaar.. ipv het ding zelf!
    en weggooien.. tja.. ik verzamel van alles.. maar ik maak er ook dingen van.. dus de tshirts in zakken worden gehaakte vloerkleden.. de resten wol die ik krijg, daar maak ik knuffels van.. de oude stukken katoen geknipt uit oude kleding , daar maak ik quilts van.. enz enz.. en dan is het geen rommel maar materiaal dat ligt te wachten op verwerking! ik heb niks met beeldjes en zo.. die heb ik niet, dus hoef ik die ook niet af te stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat ziet er goed uit! Wauw drie zakken vol!!! Ik ben geloof ik wel erg verzamelig aangelegd, maar als ik eenmaal aan het opruimen ben heb ik er ook geen moeite mee om dingen weg te doen. Behalve spulletjes waar echt kostbare herinneringen aan vast zitten... En idd foto's...

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die sjattekes linksboven........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker opgeruimd :) Wat emotionele waarde heeft gooi ik niet weg.....maar bewaar niet veel :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een hoop opgeruimd, heerlijk toch dat het weer zo netjes is? Je hebt weer een hoop mensen die de kringloop bezoeken blij gemaakt met je spulletjes. Zou wel grappig zijn alsmje die weer op een blog tegenkomt! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me aan de gekste dingen hechten....een stoel, een kledingstuk, het puppy-halsbandje van Britt, de eerste tekening van neefje en nichtje lief....Maar prullaria dat kan ik verzamelen maar ook zo weer wegkiepen of geven....
    Nette kast ben benieuwd voor hoelang haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gevoelig onderwerp.... bewaren, dat is mijn slechtste eigenschap. Niet vanwege emotionele waarde, want het zijn maar spullen, ik ben absoluut niet materialistisch, maar wel heel erg zuinig en kan alles wel gebruiken (denk ik); stel dat je iets weggooit, dan heb je het vast vlak daaarna nodig ;-) Eigenlijk moet ik hoognodig gaan ruimen....
    Maar jouw kast is in ieder geval weer netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kast ziet er weer helemaal top uit!
    Heerlijk als je zo makkelijk alles kan weg doen...mij lukt dat (nog) niet:)
    Wij bewaren, bewaren en bewaren, je weet nooit wanneer je het nodig kan hebben, of iemand anders er blij mee kan maken.
    Alleen begint dit huis nu ook vol te lopen; heb daarom al een opruimronde gehouden maar er moeten er nog vele vele volgen:)
    Ga daar wel hulp bij krijgen want anders blijft er nog teveel over dat ik wil bewaren.
    Denk dat er uiteindelijk weinig overblijft dat echt emotionele waarde heeft.
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er weer goed uit, die kast. Ik hecht niet aan zaken, behalve aan dingen die mensen voor mij gemaakt hebben en herinneringen aan overleden dierbaren. Ik krijg altijd veel dingen van mijn leerlingen, uit hun land van herkomst. Daar heb ik nu al een hele verzameling van maar ik durf ze niet weg te doen. Tegenwoordig vraag ik of ze koelkastmagneten met de naam van een plaats erop willen meenemen.
    Ik vraag me af welke verzamelingen jij in de loop der tijd al gehad hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opgeruimd staat netjes ! Af en toe moet ik toch ook eens rommelenhoor.

    Hoi Ellen, ben er nog eens, te laat gezien... hihi, ik had mijn reactie bij jouw paard gezet. Alé je post erover maar dat had je wel begrepen zeker ;)

    Nog een fijn weekend .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat je weer ruimte in de kast hebt:)
    Knap hoor dat je alles zo makkelijk kunt weg doen, hier zit iemand die alles wel wil bewaren.
    Maar als ik het op zak heb kan ik ook wel weggooien hoor en van die momenten moet ik gebruik maken, hihi.
    Fijn weekend, Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben een echte verzamelaar... en krijg het met moeite over mijn hart iets weg te doen. We worden hier zelfs al het containerpark van de straat genoemd, omdat de buren hun spulletjes die ze kwijt willen gewoon bij ons komen afzetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent goed bezig geweest, heerlijk zo'n opgeruimde kast! Spullen waar emotionele waarde aanzit, zal ik niet zo gauw weg doen. En handgemaakte dingen die ik krijg ook niet. We hebben wat dingen gekregen uit het huis van mijn schoonmoeder, als ik daar naar kijk denk ik aan haar. Dingen die ik zelf maak, geef ik ook heel makkelijk weg. Tja en verder ben ik wel een verzamelaar op hobby-gebied: hier kan ik dit of dat nog wel mee... Maar ik vind het ook heel leuk om hobby-spullen weg te geven of op te sturen. Al met al nog wel een huis vol spullen hier, hoog tijd om ook eens op te ruimen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ja ik ben een bijhouder. Kan moeilijk iets wegdoen, zeker als het emotionele waarde heeft. En zeker weten dat als je iets weggooit dat je al lang niet meer gebruikt hebt je het net dan opeens nodig hebt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan veel bijhouden maar dan ineens heb k wel echt zo momenten ook van grote opkuis. Spullen van emotionele waarde doe ik niet weg, zo heb ik nog steeds de eerste schoentjes van alle kids die mooi op mijn kast staan te pronken ( en stof vangen hehe)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Netjes hoor ! Ik heb geen moeite met weggeven maar ben ook best wel een verzamelaar. En als ik het zat ben, dan gaat er weer het e.e.a. weg. Maar sieraden, ja daar ben ik wel aan gehecht en de dingen met emotionele waarde zal ik echt nooit wegdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Opruimen en weggeven, soms moet het gewoon en wat geeft het een opgelucht gevoel!!!!Heerlijk dat je nu weer een kast hebt met ruimte!!!

    Fijn en zonnig weekend,
    xxEefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik geef zo alles weg, geen probleem. Behalve een paar dingen met emotionele waarde, zoals de eerste kleertjes van mijn kinderen, het babyrammelaartje waar alle kinderen in de familie mee hebben gespeeld, de zilveren gebaksvorkjes die van mijn overgrootmoeder waren, dat soort kleine dingen... Maar verder mogen ze alles hebben!
    En als het me wel dierbaar is (of erg handig om te hebben) mogen ze het van me lenen, mijn kinderen, mijn auto ed.

    Groetjes Nana

    BeantwoordenVerwijderen