maandag 6 mei 2013

gilet

iep knars iep knars
doet mijn haakpen in het haakgaren
omdat ik een beetje zweethanden
krijg van dit zonnige weer :-)
Op het moment bezig met heel simpel haakwerk
wat ik gemakkelijk mee naar buiten kan nemen.
Een t.v. deken voor de winterdagen 
en die in mijn beleving leuk staat op de bank.

-/-

Een tijdje geleden alweer haakte ik 
op verzoek van dochterlief een gilet.
Het lastige daaraan is dat het veel werk is
en je daarna niet weet of het wel bevalt.
Maar goed ik ben weer even creatief bezig geweest
en vond het leuk om te doen en dat is ook belangrijk :-)

-/-
achterkant die korter moest zijn dan de voorkant




Jullie ook al rood door het zonnetje ?
Ik probeer altijd zo min mogelijk in de zon te zitten
en toch is het me gisteren gelukt behoorlijk te verkleuren haha.
Manlief is een echte zon aanbidder.
Ieder streepje zon wil hij hebben.
Ik las laatst dat het verslavend kan zijn en dat
heet dan tanorexia. Weer wat geleerd.

Wens jullie een hele prettige avond.
Nieuwe leden hartelijk welkom.
Als je ook een blog hebt en ik ben nog 
niet bij je aangewaaid geef dan een berichtje
dan kom ik eraan !

Alvast een hele gezellige Dinsdag

Liefs,











17 opmerkingen:

  1. Wat knap gemaakt dat gilet! Was dochter er blij mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gilet, een heerlijk gevoel is dat toch als iets af is en het is naar je zin. Daar geniet je toch van...
    Heerlijk die zon..ik blijf vaak uit de zon...vind het lekker maar het moet niet branden:)

    Fijne week en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik nou een heel creatieve creatie, heel leuk! Wat vond je dochter er van of heeft ze het nog niet gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch een schitterende creatieve gilet geworden! Je dochter zal er wel mee in haar sas zijn.
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi die gilet. De achterkant vind ik echt super! De voorkant natuurlijk ook. Ik ben ook benieuwd hoe je dochter hem vindt.
    Groetjes van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie gilet. Dat is wel even wat meer werk dan een kaartje omhaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het maar knap hoor wat je maakt! pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk vestje!!!!
    en ja ik zit soms ook een uurtje buiten te haken, maar NIET in de zon.
    gewoon onder de appelboom of in de schaduw van het huis.
    bruin wordt je toch wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat een leuk giletje geworden. Vrolijke kleurtjes.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het heel goed gelukt dat gilet...vrolijke kleuren, top hoor!
    ..buiten zitten in het zonnetje vind ik heerlijk, maar niet te lang, moet dan ook wat te doen hebben, iets haken, borduren of zoiets:)
    Tanoraxia? had er nog nooit van gehoord.
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwwwwwwww dat gilet meis .... die is stoer!!!!!!!! Geweldig!!!!!!

    Vroeg aanbad ik ook ieder zonnestraaltje ... maar nu niet meer hihihi
    Te warm en geen geduld te "bakken". Liever in de schaduw hahahahaha
    (en beroepsmatig heb ik te veel nare gevolgen van die zon op Radiotherapie meegemaakt toen ik daar werkte dus een beetje boel voorzichtig geworden)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. even antwoorden op je vragen op mijn blog.. nee ik woon er al vanaf 2000.
    maar mijn overleden man was de tuinier.. ik zat er gewoon bij in de zon..die overleed in 2007.
    en ik heb hem een jaar zelf mooi bijgehouden, maar ik daarna kreeg ik het te druk..
    doordeweeks naar school en verplicht vrijwilligerswerk en in de weekends en vakanties oppassen op 5 kleinkinderen onder de 10.want mijn zoon ging scheiden en had een drukke baan, ook zaterdags werken, dus bracht ze naar mij.
    in de paar uurtjes op zondagavond dat ik alleen was.. echt geen puf meer om er in te werken.geraakte in een dip en deed niks.. niet in huis en zeker niet in de tuin.
    en toen kreeg ik mijn huidige man.. en was ik steeds een paar maanden in afrika.
    en als ik dan terug kwam..was de tuin alweer verder gegroeit en je weet .. van uitstel komt afstel.. dus deed ik sinds 2 jaar helemaal niks meer.
    maar dit jaar wilde ik weer zitten en mensen ontvangen.
    dus dit jaar heb ik me dus weer op de zwaar verwaarloosde tuin gestort.
    en nee ik heb geen hulp.. ik doe alles alleen.
    mensen beloven alles.. maar als je een afspraak wil maken..komt het net niet uit.. of regent het pijpenstelen.. of is het te koud of te heet!
    maar ach.. ik ga langzaam door.. en ik weet dat ik het allemaal echt niet af krijg.. maar in elk geval is het volgend jaar niet meer zo'n bende als het nu is en gaat het vast sneller!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker he buiten freubelen. Ik sleep op dit soort dagen mijn naaimachine naar buiten. Op en top genieten :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wowwww mooi vest heb je gemaakt zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel knap en mooi gemaakt zeg, zal ze wel blij mee zijn denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooo wauw he wat een mooi giletje,en dat doe jij gewoon even tussen door omdat dochter lief dat vraagt,ppfff knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker hé, buiten lekker haken!
    Ik kan daar ook altijd zo van genieten.
    Je gilletje is super leuk geworden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen