vrijdag 10 mei 2013

camper / v.w. bus - kringloopdiamantjes !

Mijn ouders en ook mijn zus hadden een linnenkast,
met nieuwe lakens, dekens, handdoeken theedoeken etc.
Keurig lag dat op stapeltjes waar je een lineaal
langs kon houden en als er dan iets versleten was
werd er uit die kast weer wat nieuws in gebruik genomen.

Wij hebben dat niet. De handdoeken die we hebben, liggen
in de badkamer en zijn allemaal in gebruik.
Als ik vind dat ze allemaal aan vernieuwing toe zijn
koop ik meteen twintig nieuwe.

Vandaag zijn we met dochterlief en schoonzoonlief naar
Hendrik Ido Ambacht geweest. Daar zijn wel vijf
kringloopwinkels waarvan we er 3 hebben bezocht.
Bij de 2e winkel ook meteen drie vuilniszakken ingeleverd
omdat de opbrengst voor goede doelen is.
Ik kocht daar onder andere nog geheel nieuw en in de
verpakking 2 flanellen lakens.
Waarschijnlijk hebben die veertig jaar nieuw in zo'n
linnenkast gelegen totdat ik ze mocht kopen voor
€ 2.50 / stuk :-)


Ze zitten nu in de wasmachine en zullen straks
heerlijk naar Robijn ruiken !
En.. natuurlijk weer een nieuw houten popje
voor mijn verzameling.



Inmiddels alweer een aardige hoeveelheid.

Verder kocht ik nog prentenboeken om envelopjes te maken.







En...

De camper / v.w. bus die ik van dochterlief en schoonzoonlief voor moederdag kreeg :-)
Zo kan ik dagdromen om met een busje 
naar curiosa markten en garage sales te gaan 
:-)

Eind van de middag spaghetti gegeten met zn allen
het was weer heel gezellig !

Allemaal een gezellige avond 
en een zonnige Zaterdag gewenst.

Liefs,



37 opmerkingen:

  1. Ooooooh die lakens, waanzinnig! Wat zul jij lekker slapen....En die VW bus, top!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooo, wat een superbus!! wat ga jij dagdromenreizen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bus! Ik heb ook geen linnenkast..... had ook geen uitzet toen ik uit huis ging..... maar goed dat iedereen anders is amders was het wel een beetje (veel) saai.... Prettig weekend! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o maar die oude handdoeken drogen wel altijd het beste af he! Maar even alles nieuw (of tweedehands in verpakking nieuw) is ook wel erg fijn!
    Leuke verzameling poppetjes heb je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw die lakens, zo mooi!!! En die bus, echt toppie zeg ! ik houd m'n ogen open voor houten poppetjes, ze zijn té leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh wat een prachtige lakens heb je gekocht!! Wij hebben ook geen linnenkast alles is in gebruik. Leuke verzameling poppetjes heb je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!!! Zo mooi allemaal :):):) En je verzameling poppetjes lieffffffff X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn nog eens leuke lakentjes! leuk zo'n rondje kringloop, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeie vondsten. Geweldig, die lakens!
    En je camperbusje is ook erg grappig. Lekker wegdromen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een heerlijke dag! Leuk die camper!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die lakens, schitterend meis!!!!
    Vind flanel ook zo lekker aanvoelen :-)

    En die poppetjes .... gaaf zijn die! Ik sta afgesteld op houten poppetjes allert hoor .... wie weet ....

    Konden we maar in dat busje stappen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oww ik had zo'n flanellen laken met blauwe roosjes.. was inderdaad tussen 1970 en 1980 !!!
    maar hier ook gewoon getrouwd in 1970 met 3 stuks van alles.. dat was het minimum.. 1 in gebruik.. 1 aan de waslijn... 1 in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pffff ik hebnog altijd de handdoeken van toen we getrouwd zijn, veeeeeel te goei kwaliteit, die verslijten niet, dus geen reden om nieuwe te kopen......spijtig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wow ziet er super uit hoor dat busje! En zo te lezen heb je een hele gezellige pré moederdag gehad. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, als die bus eens echt was, hij is zo superleuk! Ook de lakens trouwens.
    Alvast een mooi weekend.
    xxGon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hadden je ouders ook gehaakte kastrandjes in de linnenkast? En zeepjes voor de lekkere geur? Wat een geweldig mooie lakens heb je gescoord. Ik herinner me ineens dat wij thuis geborduurde lakens en slopen hadden. Ook bij je ouders?
    En die VW-camper, wat schattig, roze! Ook je poppetjesverzameling is leuk. Wat heb je er al veel! Is die linkse harlekijn er een waarin je onderin moet knijpen om hem te laten bewegen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja, randjes in de kast, en zeepjes voor de lekkere geur.. dat doe ik nog steeds eigenlijk ik haak er een hoesje om en hang ze op ! geborduurde lakens en slopen daar heb ik een zwak voor .. zo mooi, op MP vragen ze daar veel geld voor. Knijp popjes dat klopt onderin drukken en dan beweegt het popje :-)

      Verwijderen
  17. Oh...wat een leuke vondsten. En die VW is helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie spullen ! Ben verliefd op je lakens , en die vw is zooo gaaf !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat leuk al wat je gevonden hebt, leuke verzameling houten poppetjes ook. Had onlangs zo'n japans popje willen meenemen in de kringloop, heb het uiteindelijk niet gedaan. Volgende keer neem ik ze mee voor jou! Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die lakens zijn wel super mooi ja! Hier ook geen nette linnenkast hoor... ;)
    liefs
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb jij een heerlijke dag gehad, met weer heerlijke vondsten! Die lakens zijn prachtig met de bloemetjes en je camper zo grappig...hihihi...dat wordt weer flink dagdromen!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wowww die lakens zijn het einde ♥♥♥ nostalgie

    mijn moeder heeft ook alles strak op een lijn, helaas zit er dat bij mij niet in whaaaaa

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie vondst die lakens! En hier in huize Stins gaat het precies zoals bij jou....;-)
    Gewoon alles gebruiken! En niks geen keurige kasten vol linnengoed helaas.... Het ziet er altijd zo mooi uit..
    Groetjes, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke post, die kast vol handdoeken heb ik ook niet, en lakens...
    Maar heel bijzonder dat je ze dan vindt in de kringloop, zo heb ik er ooit ook een paar gevonden en ik vind ze super.
    Lekker dromen hoor van zo'n busje..wie weet:)

    Fijne moederdag en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goede vondsten die lakens. Haha, ik heb niet eens plek in mijn huis voor een kast vol met nieuw goed dat niet gebruikt wordt!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk die lakens!! Ik koop ook regelmatig lakens bij de kringloop, nu heb ik het geluk dat een vriend van Meneer Williams de eigenaar is van een enorme kringloopwinkel. Heerlijk neuzen als het binnenkomt ;-)

    Wens je een fijne moederdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. In huize Dachshund worden ook alle badhandoeken tegelijk gebruikt. Zeker als de twee kleine dachshunden ook nog eens een keer een weekend thuis zijn.

    Mooie lakens heb je daar en Robijn rules!

    Je houten poppetjesverzameling wordt indrukwekkend.

    Het mooist van al vind ik de rattenvanger van Hamelen.Of is het iemand anders?

    Zelf heb ik kinderboekjes van de kringloop gekocht om er vlaggenslingers van te maken, maar telkens als ik mijn schaar oppak om erin te knippen, houdt een onzichtbare hand me tegen. Wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie lakens!!
    Je hebt al een aardige houten popjes verzameling!
    En je bus is helemaal te gek!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig verhaal, die lakens helemaal leuk je bus ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ooooh die bus, die bus, oooooh (jaloers!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldig kadoo heb je gekregen, heel veel droomplezier! :-) Wij hebben ook geen linnenkast hoor, alles in gebruik, ik zou niet weten waar ik die kast nog zou moeten zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige prenten en die bus is geweldig! Tja, daar droom ik nou ook van, een eigen busje mét atelier waar ik mee op markten kan staan. :-) Toen we op Hemelvaartsdag naar mijn ouders gingen, kwamen we er één tegen, een T2. Er zat een echtpaar in, de man in bloemetjesblouse. Ik stelde mijn man voor om ook alvast zo'n blouse voor hem te kopen. Je raadt vast wel hoe hij mij aankeek... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Haha ik moet lachen om die bus. Leuk wegdromertje.
    Die lakens zijn zo moooooi, bijzonder toch dat ze nieuw bij jou eindigen!
    Leuke moederdag gehad verder?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geweldig verhaal van die lakens!! Hier wordt ook alles gebruikt en tot op de draad versleten ;-) Wat een geweldige vondsten! En ja, heerlijk met zo'n bus er op uit, het land door, zomaar een paar dagen! Mag ik mee ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen