zaterdag 4 mei 2013

Bijna moederdag







De moderne vorm van moeder dag zoals wij die kennen, dat moeder
in de watten wordt gelegd met een ontbijtje op bed of verwend wordt met een cadeautje ... daar hou ik niet zo van omdat het me opgelegd wordt.

-

365 dagen per jaar kan je lief zijn voor elkaar en daar 
is echt geen cadeautje voor nodig.
Geen verplichtingen op Moederdag roep ik al jaren, 
ga lekker doen wat je wil doen.
Ik hoef geen cadeautje koop maar wat lekkers voor jezelf !
Een bosje bloemen ? ja is leuk – is lief -  maar kan op alle dagen die je maar wilt.

-

Er zijn op die dag vele vrouwen die dit namelijk helemaal geen geweldige dag vinden.

Ik sta dan stil bij vrouwen die moeder hadden willen worden maar waarbij dat om uiteenlopende redenen niet zal gebeuren.
Ik sta stil bij vrouwen die geen moeder meer hebben.
Ik sta stil bij de vrouwen die een moeder hebben en die deze titel niet verdienen.

En zo zijn er nog tal van redenen te bedenken waarom moeder dag niet zo leuk is.

-

Mijn dochter dacht er dit jaar anders over en dat mag.
Ze belde op en vroeg op enig moment: “mam ! nu moet je eens echt zeggen wat je hebben wil voor moeder dag ! 
en je mag niet zeggen: "een dikke kus !!”.

tja…

dilemma

Ik mag natuurlijk niet alleen aan mezelf denken 
want als zij zich goed voelt door een cadeautje te kopen 
mag ik haar dat dan ontnemen ?

twijfel…

Uiteindelijk heb ik haar gezegd dat ik wel een 
speelgoed caravan of camper wil voor in mn boekenkast.

Je zou denken wat moet je daar nou weer mee ? 
haha maar ik vind dat leuk 
vooral voor het maken van foto’s voor dit blog.

Herinneren jullie nog de retro caravan die ik liet zien hier ? 
Die had ik zelf gekocht en domoor dat ik ben had ik niet aan de verkoper gevraagd naar de afmetingen dus paste deze niet in de boekenkast en staat nu op een tafeltje. 

Dochterlief heeft mijn onnozele genen geërfd want wat blijkt ? 
Er werd bij haar een GROOT pakket bezorgd.. ook zij had niet naar de maten gevraagd. Nadat haar man eerst een uur dubbel had gelegen van de lach :-) heeft ze me gebeld om het te vertellen.

Ik moest er vooral van haar HEEL BLIJ mee zijn 
want het was niet goedkoop.

hahahahahahaha

ach..
echt weer een actie van ons 

foto volgt na - moeder dag - 
LOL


19 opmerkingen:

  1. Ha ha ha, ik zie het helemaal voor me, een geweldig geschreven blog hoor. Xx De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allé twee grote caravans dus
    Ge had misschien beter voor een echte gegaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhaha eerst al lachen bij het verhaaltje.. toen helemaal keihard bij het commentaar van vee !
    inderdaad.. koop gewoon zo'n vintage klein kipcaravannetje.. dat past in een voortuin!
    je weet vast wel welke ik bedoel.. die op dat eitje lijkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap jouw dilemma... ik heb ook een aantal vrouwen in de omgeving die geen moeder meer hebben of geen moeder kunnen zijn... dubbel maar ja, kinderen (hoe oud ook) vinden het zo leuk en zij.... zij hebben wél een moeder!
    Dat je vervolgens een ietsiepietsie te groot cadeau gaat krijgen, doet er niet toe toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je ook aandacht besteed aan vrouwen die geen moeder kunnen worden of geen moeder meer hebben.
    Ben benieuwd naar de caravan. Past hij wel in de kamer?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaaaaah... nu snap ik het van de caravans. :) leuk! Ben nu heel erg benieuwd naar je aanwinst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha zooooo grappig , zie het al helemaal voor me . Ik ben benieuwd naar de foto xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owwwww ben nu wel heeeeeeeel nieuwsgierig dus laat ons niet te lang wachten ..... fotooooooooooo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha geweldig die caravan! Nu wacht ik met spanning af! Ik ben ook niet van die commerciele dagen hoor zoals Valentijnsdag etc. Er hoeft van mij ook niets gekocht te worden, een extra kus (ik krijg er al heeeeel veel per dag :-)) en een lekker ontbijtje is voor mij meer dan genoeg. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahahhaa echt prachtig! Ik vind dat echt super jullie met z'n tweetjes, hihihi.
    Ik zal niet in het land zijn met moederdag, lig er niet wakker van, we vieren het nog wel een keertje gezellig als ik terug ben en ook met de mijne. Ik vond het altijd leuker om gewoon wat leuks te gaan doen samen, wandelen, bios, gewoon wat ons inviel ;).
    Thanks for sharing your wisdom en je lach! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, ik ben heeeeeeel benieuwd......
    Wat lief van je dat je aan alle vrouwen denkt waarvoor moederdag geen feestje is.
    Geniet maar dubbel en dwars van dat jouw kind(eren) wel iets speciaals voor je wil(len) doen op moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ellen wat mooi omschreven, moederdag moet niet commercieel worden! Je kan idd denken aan vrouwen die nooit moeder zullen worden, die hebben zo'n dag veel pijn......en als je zelf geen moeder meer hebt........ Voor mij is elke dag memmedei ;) mijn mem is alles voor mij en dan hoef je dat niet (vind ik) op die dag te "vieren" Maar zo heeft iedereen zijn eigen ding :):) Ik ben benieuwd naar de foto's ben best wel nieuwsgierig :):):) X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als je het zo bekijkt moet je dus maar echt genieten van moederdag als je lieve kinderen hebt en als je dan ook nog een moeder hebt dan ben je een rijk mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, wel ongelooflijk lief!! Misschien een grotere boekenkast kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal mee eens. En tja ach gosh, zo moeder zo dochter ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij doen ook hier niets aan moeder dag, op mijn verzoek.
    Net wat je zegt , iedere dag is moeder dag.
    Ik ben benieuwd naar je cadeau!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik snap je gelijk, mijn moeder roept het trouwens ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen