woensdag 17 april 2013

kringloop tafeltje & borduren met borduurring




Nog lang niet naar mijn zin maar heb 
geborduurd met de borduur ring.

Ik ben op zoek naar gebloemde lapjes van plus minus
25 x 25 cm en kon die vandaag niet vinden bij de 
kringloop. Misschien Donderdag bij een andere
tweedehands winkel..

Zo'n hart als hierboven kan ik beter op
andere stof maken omdat dit er niet netjes
genoeg uitziet na het festonneren maar goed
het is dan ook een 1e proef balonnetje.

Vandaag eindelijk weer eens naar de kringloopwinkel
geweest, gisteren ook maar toen ik voor de deur
stond hing daar een aanplakbiljet dat de
winkel de gehele dag was gesloten vanwege
een vrijwilligers uitje..(grrr) haha.
--
Dus kocht ik vandaag 3 muziek dvd's
van Christina Aguilera, Bon Jovi en Golden Earring
dit voor manlief. Zoonlief heeft er net 1 mee genomen
(dat is nog goedkoper hahaha) de slimmerd !

Ook kocht ik een voor mij onbekend 
boek, titel: Equinox van Michael White
en weten jullie nog dat ik laatst een tafeltje
heb laten staan die 10 euro moest opbrengen ?
en ik geen zin had in opknappen en eigenlijk ook niet nodig ?
Die stond er nog, en ik zei tegen de kassamedewerkster
dat ik € 5.- wilde betalen voor dat tafeltje...

Ze zei: staat er een prijsje op ?
Ik met onnozele blik:
 geen idee, niet gekeken, voor 5 euro wil ik em wel..

Zij: zucht steun kreun.. er stonden allemaal spullen
op die ze eraf moet halen (grijns hier)

en natuurlijk kwam ze toen het stickertje 
tegen van € 10.--
Zij: Er staat € 10.--
Ik: Voor de helft neem ik em mee..
Zij: Verschil delen ? € 7.50
Ik: prima

dus

nog nooit zo'n vies jaren zestig / zeventig tafeltje
in huis gehad maar Dettol en Blue wonder
kunnen alles aan en nu staat ie te stralen..
ik weet alleen nog niet of ik het tafelblad 
ga veranderen wat vinden jullie ?



Trouwens zware kwaliteit en zo makkelijk 
een tafeltje op wieltjes !!

Voor de muziek dvd's 3 en 1 film The Reader met Kate Winslet
1 boek en 1 tafel
heb ik € 12.50 betaald.

Fijne dag allemaal en wie een tip heeft voor
het tafelblad hoor ik graag.
Of veranderen en hoe ? of zo laten ? ...

Alvast een fijne Donderdag gewenst,

Liefs,

28 opmerkingen:

  1. Tafelkleedje haken? ;) Tafeltje is zo op zich ook leuk toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets meer aan doen, of helemaal pimpen, wat een twijfelkonten zijn we toch, ik zou hem errst zo laten straks krijg je opeens een goeie ingeving, ik vind het te wauw......
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwwwwwwwww wat een geweldig tafeltje moppie!!!!
    Het heeft zo moeten wezen .... die was gewoon voor JOU voorbestemd!!!!!!!

    Enne niks mis mee met je borduursel .... Moos vind hem lieffffffffffff :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk..he..die tafeltjes op wieltjes..het liefst heb ik alles op wieltjes..stoer en mega handig!! Ik vind hem gaaf!! Tafelblad...hmmm..ik zou het niet verven..maar bij een gamma ofzo een plaat die je leuk vind op maat laten zagen en die erop doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed idee Kelly thanks ! Zat zelf al aan plakplastic te denken of iets dergelijks want het tafelblad is mn kleurtje niet zo namelijk !
      xxx

      Verwijderen
  5. Ik zou er een leuk tafelzeiltje op nieten en dan een leuk randje met van die bolletjes rondom aan vastmaken. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit maar een leuk mozaïeken is nooit weg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, Ellen aan het afdingen. Hartstikke goed, joh! En wat een leuk tafeltje. Je hebt gelijk, het tafelblad kan wel een oppimpbeurt gebruiken. Misschien iets met lamineerwerk erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappig tafeltje ! Haak er een randje om haha ! Grapje hoor, ik zou het met tafelzeil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk tafeltje, gehaakt kleedje of iets met tafelzeil. En ik vind je borduursel erg lief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goeie koopjes weer! En het tafeltje is heel leuk. Inderdaad iets met tafelzijl ofzo... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Man man ik zit hier toch te lachen, ik deed dat gewoon terug, ik vind het eerlijk waar echt niet mooi
    Gelukkig dat we allemaal verschillend zijn natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig geweest bij de kringloop. Tja ik houd enorm van wit en whitewash, dus dat zou ik met het tafelblad doen. Maar wat misschien ook wel errug leuk is, is een glasplaat op maat laten maken die je erbovenop legt met ertussen van alles wat je leuk vindt, bijv. foto's, een leuk stofje/papiertje of mooie kaarten. Ik roep maar wat hè, maar zo worden de meest creatieve dingen geboren :) Succes en ben benieuwd wat het gaat worden met het tafeltje!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mozaieken of idd de glasplaat is erg leuk, mooie borduursels in thema eronder....Je bent goed geslaagd zeg! En ik zal eens tussen mijn lapjes kijken want ik heb bijna alleen maar bloemen lapjes hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tss vrijwilligers uitje! Nou ja zeg schandalig! Het hartje is wel lief geworden hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is al eerder gezegd maar ik zou er ook tafelzeil op maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zo'n geborduurd hart. Overigens leuk dat borduren weer terug is van weggeweest.

    Ik heb geloof ik geen nieuwe tips voor je tafelblad, want er zijn er al veel langsgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf tafeltje op de kop getikt Ellen! Ik ben benieuwd of je het tafelblad gaat aanpakken...
    Nu ik 'm zo zie staan bij jou, bedenk ik me ineens dat ik ook nog zo'n soort tafeltje bij mijn ouders in de schuur heb staan! Binnenkort eens onder het stof vandaan halen ;-) leuk! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk zo dat geborduurde hart! En wat een tof tafeltje! Ik zou ook het blad aanpakken of met tafelzeil of door het een ander kleurtje te geven met speciale spuitverf ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk borduurtje en die tafel vind ik super gaaf.
    Ik ben benieuwd hoe je 'm gaat aanpakken, tips genoeg al.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha, afdingen bij de kringloop. Hoe durf je? ;-)
    Misschien kun je het tafeltje zo laten en er dan een overtrek omheen haken? Dan kun je het steeds veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zo laten!! Ik wil het tafeltje wel van je overnemen vr 10 euro;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hartje hoor! Dat tafeltje is super.... ik vind 'm eigenlijk wel geschikt om "iets" mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben zelf gek op dit soort tafeltjes, zo handig en makkelijk verplaatsbaar.
    Je hebt al zoveel tips gekregen, dat er vast een idee bijzit dat je kunt gebruiken.
    Leuk dat je ook aan het borduren en festoneren bent gegaan:)
    Ben al benieuwd naar je volgende project..
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk je hart! Is het fleece?
    Superleuk tafeltje. Ik denk dat ik aan de slag zou gaan met leuke plaatjes en Modge Podge, dat is een lijmlak waar ik nogal mee bezig ben de laatste tijd. Maar zo'n glasplaat is ook handig en leuk, had mijn schoonmoeder ook op een oud tafeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hihihi...goeie deal, wat een gaaf tafeltje, lijkt me hartstikke handig!! Het eerste wat mij te binnen schiet is beplakken met van dat plakspul voor kastplanken, ik heb laatst een rol daarvan meegenomen bij de Action, met een heel lief bloemetje, maar opschuren en in een leuk kleurtje schilderen kan natuurlijk ook! Wat heb je knap geborduurd!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk tafeltje.. En dat pimpen... dat hangt toch echt af van je eigen smaaak. Als het mijn tafeltje was dan ging ik het schilderen. Ik zou dan niet de verf gebruiken waar ik mee bezig ben maar juist iets in hoogglans en misschien zelfs wel zilver....
    Ben benieuwd wat jij gaat doen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind je hartje toch wel mooi hoor! Lastig hè, op vilt! Ik heb het met dat oplosbare gedaan, maar dat moet je wel goed uitspoelen, anders is het erg hard. En duur overigens ;-) Maar wel erg mooi, geborduurd op vilt! Ik ben benieuwd wat je met je tafeltje gaat doen, tafelzeil las ik ergens, is wel een leuke optie? Succes ;-)
    en fijn weekend vast! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen