donderdag 4 april 2013

Herinneringen

Een tijdje geleden alweer toen ik
in de ban was van lamineren en om haken
... trouwens ik vind het nog steeds
leuk om te doen, heb ik een memory kaartje
met een engeltje om gehaakt.

Slingers had ik al voldoende
dus heb ik een dik rond magneetje
erachter geplakt.
Inmiddels hangen op mijn koelkast magneten
die ik gewonnen en gekregen heb 
en dat is leuk. Ik hou niet van briefjes
onder die magneetjes dat is mij weer
veel te rommelig.

Wij hebben stalen deurposten en daar
blijven dit soort schilderijtjes
natuurlijk ook prima op vast zitten.
Terwijl ik zo rondliep om te kijken
of ik nog een leuk plekje kon vinden herinnerde ik me
ineens een heel gek voorval van zo'n 20 jaar geleden.

Wij hadden een grote magneet in huis
en daarop heel veel kleine zilveren balletjes
die je dan in allerlei vormen op die grote
magneet kon doen.
Hoe ik daaraan kwam ik heb werkelijk
geen idee.
De kinderen speelden er weleens mee en ook die
dag was dat het geval. 
Er moest opgeruimd worden en de magneet met
balletjes verdween in een lade.

Een dag later ...
We gaan televisie kijken en het gekke was..
als we de lade waar de afstandbediening in lag
open deden dan hadden we kleur ...
en deden we de lade dicht dan hadden we zwart wit.

????

Erg technisch ben ik niet maar begreep wel
dat een lade geen invloed kan hebben
op de uitzending van mijn televisie...
en inderdaad de bewuste magneet lag in die lade
en verstoorde het beeld...
probleem weer opgelost :-)
Was toch een hele rare ervaring hahaha




Iedereen bedankt voor alle fijne reacties,
en nieuwe leden een warm welkom.
Als je een blog hebt en ik volg je nog niet
roept u maar !! dan kom ik eraan.
Fijne Vrijdag 

Liefs,


24 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan dat memory kaartje met gehaakt randje :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rare dingen, die magneten... Maar wel heel erg leuk!!!! Het engeltje is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super schattig engeltje! Heel mooi met dat fijne randje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk verhaal en die magneten hebben creatieve kanten en vage kanten haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig je engeltje, ik heb dit nog nooit geprobeerd maar het staat wel op mijn lijstje hoor!
    Wat een grappig verhaal over de magneetjes, rare dingen hoor dat vinden mijn kleuters op school ook haha.
    Je spiegelpost had ik ook nog niet gezien, mooi boven je bank!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige herinnering, het heeft wel indruk gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kaartje is het geworden, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe raar is dat!? Wel fijn dat het probleem opgelost is, je zou zo lang kunnen zoeken wat het is :-) Geen magneten bij de televisie dus :-) Lief engeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ja, magneten kunnen ook heel leuke groene hoeken veroorzaken bij de tv :D Oftewel er is hier ervaring mee hahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, wat een leuk verhaal over die televisie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahhhh dat engeltje liefffff!

    Komisch toch dat een magneet zo een effect op de TV had hihihi .... ik zie je al steeds .... lade open ... lade dicht hahahahahahha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whahhaha prachtig verhaal. Nu dus alle magneten ten allen tijde op de deurposten ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha ha wat een verhaal.....☺
    je kaartje is prachtig hoor

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He, sta je in een tijdschrift met je omhaakte engeltje? Geweldig! :-)
    En wat een grappig voorval met die magneet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is wel een heel grappig verhaal zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn pinpas werd ongeldig omdat hij op een magneet had gelegen... raar maar waar! Wat een mooie tijdschriftcover trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, zo kan je behoorlijk voor een raadsel staan...

    Fijn weekend alvast!!!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuk verhaal en wat is het memorykaartje mooi zo met dat gehaakte randje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk kaartje Ellen!
    Zo kan het zo maar spoken in je lade ;) Mooi verhaal.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha wat een leuk verhaal! We hebben het er een week geleden nog over gehad bij natuurkunde! Kijk maar uit dat die grote magneet niet in de buurt van je pinpas komt!

    Leuk kaartje heb je gemaakt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super schattig dat kaartje, en dat magneten invloed hebben blijkt ook wel uit het feit dat je pinpas niet bij hjer mobiele telefoon mag, dan gaat dat kaartje stuk, maar dat het zoveel invloed op de tv heeft ,hmm, maar als hij het maat weer doet,
    Dank voor je lieve berichtje, we staan weer met 2 benen op aarde, met veel mensen om je heen maak je ook veel mee, de mooie dingen maar ook de rot dingen
    Dat is het leven!
    Liefs
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hihi wat een magneet! :) Mooi kaartje!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heb net je blog ontdekt, wat een leuk blog zeg! Ik ga zeker vaker terug komen. En neem als je wilt gerust ook een kijkje op mijn blog, gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen