woensdag 13 maart 2013

strand stijl - gordijnen - luiken

Voor de woonkamer hebben wij aan beide
kanten buiten rolluiken hangen.
Fraai vind ik ze niet maar wel onwijs handig.
Bovendien ben je af van vitrage en gordijnen
en dat vind ik persoonlijk een groot plus punt.
Rolluiken houden de zon tenminste goed buiten
en aangezien ik het gauw warm heb is dat heerlijk.




Boven in alle kamers heb ik dat anders opgelost.
Geen gordijnen (hekel aan) 
maar luiken laten maken door een neef.
die hangen met piano scharnier aan de binnenkant.
Ik heb er een hartje opgeplakt en alles wit gesausd.
Je kan het in alle kleuren doen natuurlijk en aanpassen
aan eigen smaak. Bedacht laatst om er ouderwetse klosjes als sluiting op te doen, en/of sier latjes.



Omdat ik wel van de strand stijl hou is het veel wit 
met blauw in onze slaapkamer. Inclusief krukken met
rieten zitting om wat kleding op te kunnen leggen en uiteraard met een schilderij van Ikea !





Het halletje gaat ongeveer dezelfde stijl krijgen omdat
ik dat nu eenmaal leuk vind. wit blauw / grijs tinten.
Daar geen luikjes helaas dus nu een update
van het kleine gordijntje wat naast de deur komt te hangen.


Nieuwe lezers hartelijk welkom
en iedereen een fijne dag toegewenst !

Liefs,





21 opmerkingen:

  1. leuk,ja luiken helpen heel goed voor de zon,leuk dat blauw en wit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg helemaal zin om nu naar het strand te gaan, wel een beetje koud voor hahaha. Mooie kleurtjes in je gordijntjes, ben o zo benieuwd als ze er hangen :) Lieve groet Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg zin in strand, yep ! Hoewel ik eigenlijk niet echt een strandmens ben.... wel een zon-mens ha! Die leuken vind ik leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die luiken zijn wel super! Moest ik het thuis voor het zeggen hebben, zou ik ook wel zo luiken met hartjes willen! :)
    Je gordijntje ziet er al top uit!
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent al aardig opgeschoten met je gordijntje in je mooie blauwkleuren! Wat mooi gedaan die luiken. Lieve groet pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owwwww dat ziet er gezellig uit zeg.....bij jou schijnt gewoon het hele jaar de zon zo

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee dat ziet er echt super gezellig uit zeg, ik hou ervan hoor!!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker licht en fris! Ik dacht eerst bij die eerste foto dat ie helemaal wit was; ben ik niet van je gewend ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er gezellig uit ben benieuwd hoe je gordijntjes zullen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er lekker wit uit...wij hebben geen vitrage want dat vind ik echt vreselijk.
    Helaas wel gordijnen(tegen de kou) want onze ramen zijn veel te groot voor dit soort luiken:(
    Maar dit ziet er allemaal heel leuk uit; ook leuk dat we even bij je binnen mogen kijken:)
    Succes met het gordijntje!
    Groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig ik hou ook niet van gordijnen en heb ook luiken binnen en andere houten kunstwerken tegen de inkijk.....
    Leuk die strandstijl....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gaaf dat je de styl zo doorvoerd. Mooi dat water, strand gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk idee, vind zon heeel fijn maar moet niet te warm haha,
    als ik naar buiten kijk hier wel zon maar.......sneeuw,weinig beach effect haha,maar dat wordt vast leuk allemaal mooie kleurtjes:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee om luikjes te gebruiken i.p.v gordijnen!
    Ziet er leuk uit zo!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed idee, die luiken aan de binnenkant. Iets om te onthouden. Je gordijntje wordt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk, wat een frisse zomersfeer, heel handig, die luiken! Het gordijntje wordt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk!! De strand-stijl vind ik ook echt gaaf ;) en wat een schattig gordijntje!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk die houten luiken en dat krukje met riet is altijd goed :). De kleuren van je gordijn zijn ook mooi, ben benieuwd. Groetjes Saab

    BeantwoordenVerwijderen