dinsdag 12 maart 2013

Pasen

Pasen 
heeft natuurlijk niets te maken
met paas-hazen en eieren :-)
ik snap ook nog steeds niet
hoe men hieraan komt ?

maar ach grappig is het wel ! :-)

Omdat ik melkglas mooi vind
heb ik dat onlangs gekocht.
De kleur blauw van dit materiaal vind ik schitterend.

Vorig jaar heb ik ei warmertjes
gehaakt in de vorm van een ijs muts
en nu zijn het net kleine sorbetjes !

Bij ons dus geen versiersels met Pasen
hooguit het voorjaar naar binnen halen
met plantjes en dergelijke omdat
er weer een nieuw seizoen aanbreekt.

Heb net onder het afwassen bedacht
dat ik voor het zij raampje in het portaaltje
een gordijntje van katoen ga haken in de 
kleuren licht blauw en wit.
Ik vind het leuk om te handwerken
en zo heeft het ook nog enig nut ! :-)

Nieuwe leden welkom en iedereen een
hele fijne Dinsdag !

Liefs,






16 opmerkingen:

  1. Wat een grappige eiwarmertjes en die eierlokjes of eierdopjes zijn gaaf, mooie kleur :). Ben benieuwd naar je gordijntjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha! kom jij even mooi weg met je gordijntje naaien! slim hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat paashazen met Pasen eieren brengen is een gebruik dat in de negentiende eeuw vanuit Duitsland naar Nederland is gekomen. Daarvoor kenden wij paasvogels. Hazen kunnen immers geen eieren leggen…

    Er bestaat een oud verhaal dat de paasvogel iets gedaan had dat niet mocht en toen in een paashaas is veranderd die nog maar een keer in het jaar eieren mag leggen: met Pasen!

    Heel gek is een haas met Pasen niet, want een haas is een vruchtbaarheidssymbool en Pasen is een vruchtbaarheidsfeest. Met Pasen vierde men namelijk ook het begin van het nieuwe leven.

    Daar komen de paashazen dus vandaan, toch niet zo heel gek ;)
    Maar groot gelijk als je niet mee doet aan alle commercie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaaaaaaaaaa slim van je hoor om het over de andere boeg te gooien, dan die naamachine ihihi.Toch vond ik het goed gelukt hoor!!
    Die eierwarmertjes zeg..sweeeeeeeeeeet ♥
    Benieuwd naar je gordijntjuh.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke eierdopjes en eierwarmers!

    Wat zal jij en gezellige paastafel hebben!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. superleuk zijn de eierdopjes met de eiwarmertjes!
    groetjes van Jettie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh die mutsjes zijn superleuk! fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke eiermutsjes, zulke vrolijke kleurtjes!!
    Hele fijne dag :)

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op deze pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasei kun je meer lezen over het paasei. Ik vind je eierdopjes met eierwarmertjes schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke eierdopjes met mutsjes (is wel nodig met dit winters weer :-) haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook niet zoveel met Pasen...de lentekleuren vind ik wel weer leuk.
    Mooi verhaal van Sil over de Paashaas, wist ik niet.
    ..en ook aan omhaken komt een einde:)
    nu op zoek naar een nieuwe passie:)en succes met het gordijntje!
    Groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) tijdens mijn klusjes zit ik ook aldoor aan allerlei creatieve ideeën te denken :-) ben benieuwd! Schattig die mutsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn 10 jarige dochter is ook helemaal verzot op deze frisse blauwtint. Wat heb je ontzettend leuke mutsjes gemaakt, ze staan er zo leuk bij. Ben benieuwd naar je gordijntje Ellen. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. owwwwwwwwwwwwww om te gillen zo leuk ♥♥♥♥♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve ijsjes.. ehhh eierwarmers!!
    en ja pasen was een vruchtbaarheidsfeest.. voor het een christelijk feest werd, vandaar die konijnen/hazen en eieren..
    net zo als de kerstboom er was voor het een christelijk feest werd!

    BeantwoordenVerwijderen