donderdag 7 maart 2013

Steun & gewonnen prijs

N.a.v. het lezen van het blog van:

&


beiden kunnen wel even een troostende arm gebruiken !

-

Tussen waardevolle dagen
Schuilt soms toch zo'n grauwe dag
Die dan als een spin kan vallen
Midden uit m'n levens rag
Midden in mijn blije dagen
Stoort ze en verstoort ze echt
Alles wat zo mooi en goed was,
waar ik zo aan zat vast gehecht
Er is op zo'n dag geen enkel plekje
waar ik dan nog schuilen kan
Als ik niets vind om te schuilen
Op zo'n dag - Waar huil ik dan ?
Huilen past niet op die dagen,
Bij vrienden met hun blije dag
want zo'n grauwe dag komt bij je,
Als zij hem vieren met een vlag
Zo'n dag, als ik zo graag wou leunen,
Tegen wie - of wat ook aan
Tegen mensen die begrepen
Wat er in me om moest gaan
Zo'n dag zou ik willen bellen
met een heel lief medemens
Om ze alles te vertellen,
wat zo grauw komt voor m'n lens
Ik zou er uren willen praten
Of gewoon wat stil maar zijn
Stil zijn - omdat ik zou weten
Dat ze begrijpen voelen - alle pijn

Van zo'n dag kan ik ook wat leren
Al kom ik hem wel moeilijk door
Want mijn naaste medemensen
Staan er dikwijls ook zo voor
Ik laat ze leunen - laat ze praten
Brei een wimpel aan hun vlag
Misschien dat ze later denken
Al was het nog maar zo'n klein gebaar
Aan de troost die ik wou schenken
Op die dag zo grauw en naar
Ooit zullen alle blije dagen
Voor mezelf weer dubbel zijn
En die grauwe die ene grauwe..
Knijp ik met die blije fijn
Het is heerlijk om te weten
Dat een roos wel doornen heeft
Maar dat ons de steel met doornen
In de top zijn rozen geeft

Vandaag was voor mij een gewone dag en dat is fijn
Alweer een plof op de mat en jawel..
De prijs die ik heb gewonnen bij Jenneke & Hester :-)
Dankjewel xxxx
Jenneke heeft een zakdoek hoesje gemaakt heel mooi
en helemaal in dezelfde kleuren als het 
lippen balsem hoesje van Moos hihi :-)
Hester maakte een mooie boekenlegger met een wijze raad :-)
hobby materiaal en nou kijk zelf maar op de foto !

Meiden hartstikke leuk :-) dankjewel :-)


Iedereen een hele fijne Vrijdag gewenst

Liefs,

ps. ja, dat gedichtje schreef ik een jaar of tien geleden  





29 opmerkingen:

  1. Ellen wat mooi! Dit raakt mij erg.........
    Lieve groet Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Dit zal ze allebei zeker goed doen, lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige gedicht!

    Dit zullen ze echt wel waarderen.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een ontzettend mooi gedicht...
    en zo lief hoe je aan ze dacht....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedicht hoor.
    En wat fijn dat je de spullen binnen hebt gekregen! Altijd leuk gezellig post
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi gedicht echt knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gedichtje zelf geschreven? Mooi hoor...ik werd er even stil van! Ik zal het eens doorgeven aan een vriendin, die kan er zich helemaal in vinden denk ik, dankjewel!
    Mijn zakdoekenhoesje ligt nog ergens in één of ander postkantoor aan de grens denk ik. ;)
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, na 10 minuten kriebelen heb ik het overgeschreven (printer is kapot) om morgen aan mijn vriendin te kunnen geven. Die schrijft ook wel eens gedichten en ze zal dit prachtig vinden denk ik! Ik ben echt onder de indruk hoor... :)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief van je. Dat is precies wat een mens in het leven nodig heeft.

    Proficiat ook nog met je mooie hoesje van Jenneke en Hester.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig Ellen ! Echt heel mooi en precies omschreven zoals het is en hoppa....... daar heb ik weer tranen.... hij gaat lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yja, en probeer het dan maar eens droog te houden.....na zo'n gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw wat super lief van je,echt prachtig,het ontroerd mij echt, super lief,ik heb er geen woorden voor,ik heb echt kippenvel.

    super lief

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o enne ik vind het een prachtig gedicht en dat helemaal zelf geschreven,prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lief dat je ze met dit prachtige gedicht steun geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel voor je mooie gedicht. Het raakt een snaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend lief van je zeg!!!
    Je bent heerlijk verwent door de "verwen dames" zie ik wel,geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel lieve Ellen! Wat ontzettend lief van je, vanavond is ons hondenvriendinnetje ingeslapen, en maandag brengen we de vriend naar zijn laatste rustplaats.
    Het is heftig , maar het is ook zo fijn dat er veel mensen zijn die aan je denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo lieve ellen wat een bijzonder mooi gedicht heb je toen gemaakt zeg

    enne wat fijn dat onze post aan is gekomen geniet ervan

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ellen heel bijzonder wordt er een beetje stil van.....


    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtig gedicht! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een mooi gedicht, en zelf geschreven, toe maar!
    Als ik het zo lees wat je allemaal krijgt, wil ik weleens de gedachten lezen van de postbode die dit allemaal bij je brengt.Ik denk dat hij, van zijn hele wijk, het vaakst aan jouw deur komt.
    Overigens, vandaag bezorgde de postbode mij ook een pakketje met een mooi omghaakte kaart van Bea erin. Erg leuk en erg onverwacht. Hartelijk dank, Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank je wel Ellen, wat mooi, je hebt dus meer talenten!

    Fijn, zo'n verwennerij bij de post! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat hartverwarmend van jou ... en een prachtig, héél prachtig gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen