zondag 10 februari 2013

omhaken

Tot nog toe werkt het om haken van o.a. kaarten
voor mij verslavend. Het staat ook leuk in 
mijn kaarten molen. 
Het is leuk om er steeds je
eigen draai aan te geven
d.m.v. kleur of strikje etc.
Gisteren vond ik in de kitsch kamer nog
een boek wat niet zo bijzonder was
maar waar wel enkele leuke plaatjes 
in stonden. Grotendeels heb ik er enveloppen van 
gemaakt dan wel op de 'Ellen' manier want van de originele 
enveloppen bak ik nog niets haha :-)
Heb denk ik toch een mal nodig en enig advies ..
enfin
De plaatjes waarvan ik vond dat ze mooi zijn
zoals roodkapje en een hertje
(ik heb er een zwak voor)
heb ik nog even omhaakt
en in mijn kaarten molen gezet.
Die plaatjes heb ik eerst op een karton geplakt 
(van bijvoorbeeld de verpakking van een kartonnetje aardappelpuree)
zodat het steviger is en ik er daarna gaatjes in kon prikken
om de draad er met de feston steek doorheen te rijgen 
en het zo later om te kunnen haken.
Leuk dat er zovelen hebben gereageerd op mijn tweede
blog waar ik spullen te koop aanbied.
Nog leuker is dat jullie ook lid zijn geworden haha
sta ik in ieder geval niet meer alleen in de shop :-)
Thanx xxxx



Liefs,


19 opmerkingen:

  1. Wat leuk weer die kaartjes! Ik vind het ook heerlijk om te doen, zo'n leuk tussendoor werkje en snel resultaat! Ik haak vaak een goud- of zilverdraadje mee. Ik verstuur ze meestal en krijg er altijd zulke leuke reacties op. Mensen gooien zo'n kaartje niet weg, maar hangen het ergens op.
    Natuurlijk ben ik lid van je andere blog geworden. Zelf heb ik geen winkeltje, al verkoop ik wel eens wat. Maar ik merk dat ik lezers heb (familie/vrienden), die via mijn blog ook weer op andere terecht komen. Dus je weet maar nooit, het kan altijd een klant opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk doe kaartjes!! Helemaal ietsiepietsiekitschie ;-) slaap lekker xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kaartjes moest dat zijn... Beetje moe, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerds/lieverds weer!
    Ik hou ook heel erg van roodkapje en hertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie randjes heb je om de kaartjes gemaakt!
    Ik ben juist bezig met malletjes voor enveloppen te maken, mijn idee werkt, dat zet ik van de week op mijn blog, misschien heb je er wat aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey die Ellen kijk eens op het blog van Dreamstuff hoe je heel makkelijk enveloppen kan maken, geen mal voor nodig en uit ieder formaat papier kun je dan een envelop maken. Ze heeft er een tutorial van staan.
    Óf je kunt een envelop uit elkaar halen (voorzichtig) en die als mal gebruiken, maar ik vind Dreamstuff haar methode het makkelijkste alhoewel ik wel van manlief ergens in november een enveloppenmal heb gekregen.
    Je omhaakte kaarten blijf ik super vinden! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww wat leuk gedaan zeg!!
    Roodkapje is ook super lief gedaan.
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattige kaartjes!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt schattig hoor ! En die mallen voor enveloppen kun je zo uitprinten van het internet, allerlei verschillende en het werkt heeeeeel goed.
    http://justsomethingimade.com/2010/05/envelope-writing-sheets-free-images/
    http://poppytalk.blogspot.nl/2011/09/tutorial-easy-tiny-envelopes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kaartjes..moet ik ook nog eens aan beginnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaartjes zijn weer erg mooi geworden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn allemaal mooie ingelijste prentjes zo, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sweeeeet die kaartjes :-)

    Ik heb voor enveloppen ook een bestaande envelop losgepeuterd ... en die gebruik ik dus al mal. Gaat prima ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. i love je kaartjes...leuk zo vind ik dat met een eigen touch
    lieve groet jenneke

    ik heb makkelijk praten heb een houten envelop mal hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. tja die molen is gewoon GEWELDIG ej :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he kim hahaha je kan er alles in kwijt :-) xxx

      Verwijderen