woensdag 20 februari 2013

in de ban van lamineren..

Vandaag ben ik bij een boekenzaak
gaan informeren naar lamineer artikelen.
Een apparaat is duur (vanaf € 40.-).
Bij de Aldi is nu een actie voor € 16.-

hmm wat is slim ? want ik denk
wel dat ik ermee ga hobbyen maar voor hoe lang ?
misschien vind ik het na 1 week niet leuk meer ?
en dan staat daar weer zo'n apparaat..
Twijfel...
Ik heb eens gelezen dat je ook kan lamineren
met een strijkijzer. 
Dus..
heb ik 1 pakketje kleine lamineer plastics gekocht
en heb kleine plaatjes uitgezocht om het 
uit te proberen.
Het plaatje in het lamineer plastic gedaan
eronder en erop bakpapier gedaan
en dan strijken op de middelste stand
en voila... :-) het werkt !

dus vanaf nu ben ik tijdelijk
in de ban van lamineren







Iedereen alvast een hele fijne Donderdag gewenst,

Liefs,



64 opmerkingen:

  1. Ja, 't is wat he met die apparaten. Ik heb hier een sticker-machine staan, dat was ook even leuk. Ik denk dat ik het bij papier omhaken hou! ;-) Wel heel leuk, je omhaakte plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat jij moet doen???...naar de Action gaan,daar heb je nog voor geen 10,- euro een lamineerapparaat!!!Daar heb ik die van mij ook gehaald,bovendien hebben ze ook de lamineervellen in A4 formaat en kaartformaat en ook die kosten daar bijna niets!;-)Ik gebruik hem voor hetzelfde doel als jij,maar ook vaak voor een leuk labeltje,een recept wat ik bijvoorbeeld van AH recepten heb uitgeprint en regelmatig maak,kan ik het heerlijk op het keukenblad leggen en al komt er een spettertje op...no problm en dat alles dankzij lang leve de Action,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een super tip :-) dankjewel daar kan ik wat mee haha

      Verwijderen
    2. Mmmm, dit klinkt wel verleidelijk, zal ik er dan toch nog een apparaat bijhalen?! 't Is voor de meiden ook wel leuk. :-)

      Verwijderen
    3. leuk hè dat lamineren, het apparaat hadden ze hier niet maar met de strijkbout gaat het ook prima :-)

      Verwijderen
  3. En je bent er direct goed ingevolgen, leuk gedaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk idee zeg, ik was net bezig met het omhaken van een kaartje maar nu heb ik al weer nieuwe inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je er nog niet om zit te springen, zou ik wachten tot er lamineerapparaten in de aanbieding zijn tot A3 formaat. Ik heb er 1½ jaar geleden een gekocht voor minder dan €20,- bij de lidl. Ik ga van het principe uit "met 'n groot apparaat kun je ook kleine dingen doen, maar met 'n klein apparaat kun je géén grote dingen doen".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wilde al neer gaan zetten bij de action!!! maaar die staat er al bij angeline.....moos heeft hem daar ook gehaald...hubbie en ik hadden er al 1.....

    prachtig gemaakt zo ♥♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan!! Met die gehaakte randjes erom

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je toch een slimmerd!! ;-)
    En wat ben je weer lekker enthousiast aan de gang met je "nieuwe hobby" > lamineren.
    Het zijn weer hele leuke creaties geworden, ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt, met het lamineren?
    Een hele fijne donderdag.......groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee, maar deze combinatie is ook weer leuk! Mooi dat je nog een randje "open" hebt zo, tussen het plaatje en het haakrandje. Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het meisje super schattig geworden!
    Bedankt voor de strijkbout tip, dat ga ik zeker proberen!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeeee wat gaaf gemaakt zeg!
    In de ban van...... ik ben in de ban van je prachtige gemaakte spullen.
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal eens met Hester. We zijn in de ban van je prachtige gem(h)aakte spulletjes!
      Ik geniet nog iedere dag van onze swap...je omhaakte kaarten :D.

      Deze zijn ook weer prachtig ennuh eigenlijk heb je dus geen lamineermachine nodig met die strijktip! Mmm we hebben er wel eentje, maar die staat in de kast ;). Maar wie weet ga ik hem nu toch maar eens gebruiken. Eens kijken wat we aan lamineervellen hebben, anders naar de Actionnn. Knuff!

      Verwijderen
  12. Ziet er goed uit !! Moet dat toch ook eens gaan proberen met een strijkbout. Ik heb een hekel aan al die apparaten in huis die er maar staan, dus als het ook zo kan dan lijkt me dat een superoplossing..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat ziet er erg leuk uit,en dat met de strijkbout,bednkt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! En het geeft inderdaad een heel mooi effect, dat stukje transparant voor het haakwerkje begint... Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zien er weer leuk uit! Handig met een strijkijzer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ben ook in de lamineer ban alleen wil ik stof lamineren en dat gaat niet zo lekker met de strijkbout. Vraag me af of dat ook met een apparaat kan. Leuk wat je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk gedaan en bedank voor de strijkbout tip

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moos heeft maandag bij de Action heel voordelig een lamineerapparaat en lamineerhoezen gekocht meis. Ik dacht ook ga ik het met een strijkbout doen, maar het apparaat kost daar geen drol .... En geeft een super resultaat!!!!!! Dus hup stap op je fietsie ........ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke blog heb je, ik ga je volgen.
    Ook ik heb zo'n apparaat van de action. Minder dan €10,-. En hij doet het perfekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hey mam...volgende week gelijk naar de action in papecity!! Ziet er weer leuk uit!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een goed idee en lekker goedkoop ook nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. in de ban van lamineren, klinkt als een spannend boek ;)
    Ziet er weer gezellig uit. Ik heb zo'n apparaat van de hema, ook prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het ziet er erg leuk uit en als het met het strijkijzer goed gaat is dat toch het voordeligst.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben fan van het lamineerapparaat en had de mijne met Sinterklaas gekregen, ook bij de Action vandaan...werkt prima inderdaad (al had ik er de eerste keer nogal ruzie mee, ik heb er toen nog een heel stuk over geschreven op mijn blog...hahahaha) , maar toch makkelijker als met een strijkbout. Je kunt er héle leuke dingen mee doen, zoals jij al laat zien!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi en bedankt voor het tof idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb er wel één, af en toe zijn ze in de aanbieding, maar gebruik hem eerlijk gezegd niet vaak. Wel leuk wat je er mee doet, fijne kleurtjes! Kom je ook even bij mij kijken, volgens mij mis je iets...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, Ellen mogen we binnenkort héél véél gelamineerde maaksels zien...want als jij ergens van in de bent dan komt er een giga productiestroom op gang...:)
    Ik heb zo'n apparaat jaren geleden gekocht, laatst geprobeerd en hij doet het gelukkig nog steeds.
    Goeie tip van Angeline, want binnenkort zal de rol op zijn en moet ik nieuwe lamineervellen kopen. Kan me nl herinneren dat die rollen indertijd vrij duur waren.
    Hoe doe je dat trouwens met dat omhaken, prik je eerst gaatjes en heb je daar dan een mal voor?
    Groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi Letty,
      gaatjes prikken doe ik op gevoel met ouderwetse prikpen en kussen ik gebruik geen mal :-)

      Liefs, Ellen

      Verwijderen
  28. Haha, jij hebt ongeveer precies hetzelfde gedaan als ik met het lamineren. Alleen kan ik de mijne nog niet posten, want dan verklap ik de naam van het spruitje en dat is natuurlijk nog niet de bedoeling!

    Wordt dus nog wel vervolgd ergens in de loop van volgende week schat ik zo in...;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er toch alvast een sneak-a-peak blogpostje van gemaakt ;)

      Verwijderen
  29. Wat een ontzettend goed idee zeg; zat ook al te mijmeren over zo'n ding..zelfde gedachtegang als jij hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk zeg, ik heb ook zo'n ding in de kast staan. Leuk idee om eens uit proberen. Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. He jaaaa leuk idee! Zo kan je vanalles omhaken dat eerst niet stevig genoeg was, zal ik onthouden!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Plezant idee! En wat een schatje, dat meisje op je kaartje! Succes met de beslissing van aankoop! De action lijkt me een goed plan, als ik het hier zo lees...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goh, had ik dat geweten dat je met een strijkijzer ook kan lamineren (logisch eigenlijk) dan had ik geen lamineermachine gekocht. Nou ja hij koste maar 12 euro bij de Action!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk hoor,ik heb wel zo een ding maar al heel lang en zo af en toe gebruik ik het,ik vind je werkjes erg leuk,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat is nog eens een supergoeie tip! We laten ons vaak vanalles aansmeren, terwijl er dus thuis in de werkkast de oplossing staat ;-) Zo is strijken nog een keer leuk, hihi.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een goed idee! Ik denk er ook steeds over om zo'n apparaat te kopen. Maar stel het steeds uit.
    Ik ga het snel eens uitproberen.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou gewoon zo'n apparaat kopen. Op naar de Action!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat heb ik nu ook altijd. Je bedenkt of ontdekt iets nieuws, en je bent niet meer te stoppen! In onze bib hebben we vaak problemen met de lamineermachine, maar je kan er natuurlijk allerlei leuks mee doen... Helaas zit ik in een inspiratieloze fase :-(
    De kadertjes zien er weer goed uit! Het kadertje met de bloemetjes springt er wel uit vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Is dat kwaliteit, dat apparaat van de action? Of koop ik beter een apparaat van een echt merk?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jeeee, wat een slim idee. Lamineren met de strijkbout!
    En sowieso dat lamineren, want ik heb een leuk plaatje omhaakt (wat een woord) en dat werd toch niet zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. die gaatjes zijn klein , heb je zo;n dunne haaknaald dan of doe je eerst het draad erdoor , vertel me je geheim :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joyce, ik heb een prikpennetje met zo'n dikke vilten lap eronder.
      (zoals kinderen kaarten uitprikken). daarna ga ik met naald en draad de festonsteek doen en daarna pas haken ! :-) succes

      Verwijderen
  42. aha de festonsteek , ik dacht al het moet iets zijn , dank je wel , ik ga het ook eens proberen , vind het er erg leuk en grappig uit zien , harstikke bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bedankt voor de tip. Mijn lamineerapparaat wilde ineens het vel er niet doorheen trekken en dat op zondagmiddag, terwijl ik op maandagmorgen mijn gelamineerde letters wil gebruiken in de sport. Omdat ik eerst ging Google la kinderen met een strijkijzer, heb ik op jouw aanwijzing een prachtig resultaat op de wolstand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lamineren dus. Heeft niets met kinderen te maken, hihi

      Verwijderen
  44. Bedankt voor de tip. Mijn lamineerapparaat wilde ineens het vel er niet doorheen trekken en dat op zondagmiddag, terwijl ik op maandagmorgen mijn gelamineerde letters wil gebruiken in de sport. Omdat ik eerst ging Google la kinderen met een strijkijzer, heb ik op jouw aanwijzing een prachtig resultaat op de wolstand.

    BeantwoordenVerwijderen