woensdag 27 februari 2013

kringloop *geluk*


Deze week nog beweerde ik tegen Sylvia van Zaanse Zolder 
dat ik alleen nostalgische .. mooie prenten boekjes kocht
als ik er een bestemming voor had..

Ik weet niet wie ik wilde overtuigen het meest
mezelf denk ik want gisteren kon ik
niet weerstaan aan dit prentenboek.

Wat een geweldige tekeningen,....
 daar wil ik nog veel en veel meer van hebben.

Wie Zaanse Zolder nog niet kent.. (kan ik me niet voorstellen)
ga er eens een kijkje nemen.
Ze is zo'n beetje de eerste die ik heb leren kennen in blog land
en door haar heb ik weer met vele anderen kennis gemaakt.
Een aanrader ! leuk blog !!
jaja... ik ben naar de kringloop winkel geweest om er
spullen te brengen en ben natuurlijk
meteen gaan neuzelen..


Mooi he ? ik zou willen dat ik zo kon tekenen !



En.. als je het zoekt dan is het er niet
en nu ging ik geheel onvoorbereid en ja hoor..
paddenstoelen, hertjes en leuke plaatjes :-)
voel me een geluksvogel :-)
wat een schatten ! :-)

(vreemd.. ik zou toch zweren dat je paddestoel zonder N moet schrijven
maar Word geeft aan dat het met N is)


De twee piep kleine schoteltjes met vogeltjes
kon ik ook niet laten liggen..

Heel tevreden dus :-)

Liefs,





32 opmerkingen:

  1. Nou! Dat zijn weer leuke kringloopschatten! En natuurlijk ken ik ze Zaanse Zolder! Wie niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oww wow wat heb je weer goed gescoord zeg met je kringloop schatten!! Die schoteltjes ♥ prachtig
    Of ik Syl ken.......jahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zekers!!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh mooie vondsten, wij hebben hier wel een kringloop alleen er is weinig "moois" :(
    En padde(n)stoel mag allebei :) Mag ik jouw vragen waar jij die ontzettende leuke konijnenlampjes weg hebt? Bovenin je fotobalk?
    Lieve groet Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Janny..
      http://www.tinstarcompany.com/contents/nl/d193.html

      daar hebben ze TE veel leuke dingen :-)

      Verwijderen
    2. Dankje Ellen, ben al aan het kijken en idd erg leuke ding wauw!!!

      Verwijderen
  4. Ik heb altijd geleerd dat je woorden met een N moet verlengen als er twee of dieren, dingen, mensen etc. in passen. Misschien passen er twee padden onder een stoel???????

    Je kringloopvondsten zijn fantastisch, vooral die twee bordjes met vogeltje. Helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vondsten, hier is de kringloop niet veel...;( wel marktjes met leuk spul (gelukkig)... Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat heb je een leuke spulletjes gekocht zeg. En ik snap heel goed dat je die vogelbordjes niet kon laten liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke vondsten! Vooral het boek Carolien in India, haha!! En de vogelbordjes... snoezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wel een gevaarlijk katje zo te zien geweer erbij ha ha maar wel een leuk plaatje en de andere vondsten mooiiiiiiii,wij komen bij de kringloop ook bijna nooit met lege handen weg gewoon te leuk om te laten liggen toch:))

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke vondsten heb je gevonden zeg!
    Die vogelbordjes zijn echt schattig.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een kringloop geluk. Hey lieverd mij mag je weer een leuke omhaakte kaart of prent doen...kijk maar wat je invalt. Ik hou wel van lief en zoet en sprookjes en retro ;). Ga straks stempels maken, ben nu kaarten aan het recyclen tot engeltjes :). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nu echt weer op en top "kringloopgeluk" meis!
    Helemaal geweldig!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie boekjes zeg, ik zou ook wel zo willen kunnen tekenen (huh dat is een rare zin?)
    Ik vind die houten popjes ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha, die Ellen, doen we allemaal toch regelmatig - zogenaamd tegen ons zelf zeggen dat we alleen iets kopen als we er echt wat mee gaan doen....totdat je oog op iets leuks valt, nietwaar?
    Kopen we het toch en zeggen we tegen onszelf dat we later wel een bestemming ervoor vinden, maar nu moet je het kopen anders is het weg:)!
    ..en vaak kom je de leukste dingen tegen als je niet naar op zoek bent...
    Denk dat ik maar eens bij jou in de buurt naar de Kringloop moet, hier bij ons stelt het niet veel voor:(
    Ik zal zeker even naar het blog van de Zaanse Zolder gaan.
    Groetjes en nog een fijne dag!
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuke vondsten! Die hertjes zijn ook wel heel schattig... Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. paddenstoel volgens het groene boekje maar ik ben old-fashion ofwel ik ben gewoon ouderwets en ik schrijf gewoon paddestoel. Dan wel weer pannenkoeken. Jemig, ontzettend belangrijk haha!
    Maar waaaaaaaaaaaaaaaat een gaaf boekje, ja dat bedoel ik nou hè, die kleuren van die kaft, dat kun je toch gewoon niet weerstaan, zeg nou zelf. Oh je zei het al... want je nam het mee ha!
    Jaaaaaaaaaaa hoor, zij vindt hertjes ! Ik vind nooooooit hertjes (wel veel memory dat dan weer wel).
    Goed geslaagd zeg!
    Oh en ik was vanmorgen ook naar de kringloop, natuurlijk heb ik alleen óntzettend nuttige dingen gekocht. Ik zal er nog een blog over maken :-)
    Dank voor je reclame trouwens, gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatten heb jij gevonden, leuk hoor,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Met recht "kringloopschatten" alles is weer mooi. Je hebt weer geluk gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuke spulletjes en die vogelbordjes zijn ook zo schattig.
    groetjes van Jettie

    (Zaanse Zolder kende ik nog niet, maar ga meteen even een kijkje nemen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie spulletjes! Vooral dat Carolien in Idia boekje en die houten poppetjes, echt gaaf! Haha en de spelling van dat soort woorden is al zo vaak gewijzigd dat ik het ook een beetje kwijt ben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad ik ben het ook kwijt hoor haha. :-)
      Als ik op je naam klik krijg ik de melding dat ik niet op je blog kan komen, is dat de bedoeling en wil je dat zo of doe ik iets fout ? :-)

      Verwijderen
  20. Was je in dezelfde kringloop als waar ik altijd ga? Want dan hoef ik morgen niet meer te gaan. Of misschien heb je over wat leuke dingen heen gekeken....? Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je een boel leuks bij elkaar verzameld!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat was dus weer schatgraven met bijzonder mooie vondsten. Wat leuk die hertjes en paddenstoelen.
    Over de schrijfwijze van paddenstoelen: In het Groene Boekje (2005) staat paddenstoel. De samenstelling valt onder de hoofdregel voor het schrijven van de tussen-n: het eerste deel eindigt niet op een stomme e en heeft alleen een meervoud op -en. In 1995 was bepaald dat de n in dit woord kon wegblijven, maar onder welke uitzonderingscategorie paddestoel dan zou vallen, was nooit duidelijk. Sinds 1 augustus 2006 is het dus officieel paddenstoel; het is een normale samenstelling van pad en stoel. De zwam werd vroeger als de zetel van een pad beschouwd. Dat was ook in het Engels zo: in die taal bestaat nog steeds het woord toadstool. Een andere zwam-zetel is het elfenbankje. (website Onze Taal)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi boekje met prachtige plaatjes :) ben stiekem wel jaloers op dat tekentalent!
    En vind die drie houten kegeltje-mannetjes ook zo tof!

    Zo zie je maar weer... vaker zonder verwachtingen gaan kringlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. o ik wil morgen weer eens naar kringloop als ik dit zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke schatten! Ik heb meteen weer zin om de kringloopwinkel in te duiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Ellen,
    Bedankt voor het volgen van mijn blog.
    Jij hebt ook een leuk blog, ik ben ook volger van jou geworden!
    Trouwens, heerlijk hè tweedehandswinkels!

    Groetjes, Deborah
    deborahhaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen