woensdag 23 januari 2013

verhaaltje

Vandaag een verhaaltje over een bijzondere ervaring zo'n tien jaar geleden... 
Het was 2 uur 's nachts en ik lag in diepe slaap. 
Destijds was onze slaapkamer op zolder. 
Ik werd wakker gerukt door een enorme angstkreet die 
door merg en been ging. MAMA... MAMA...klonk er vanuit de woonkamer.
Zoonlief die een verdieping lager sliep was eerder 
beneden dan ik en terwijl ik beneden aankwam 
nog een hoofd vol watten en trillend op mn benen hoorde 
ik dochterlief vertellen wat er aan de hand was.
Dochterlief kon niet slapen en was naar beneden gegaan en had thee gezet.
Terwijl ze haar thee aan het drinken was speelde ze met het 
theelepeltje in haar mond. 
Dat lepeltje kwam te ver achter in haar keel en ze kreeg een soort van (hoe noem je dat ?) kok / braak neiging en floeps.. het theelepeltje ging door het keelgat haar lichaam in.
Achteraf zijn dit soort ervaringen komisch maar ik kan je vertellen dat ik er toen echt niet de humor van in zag.
Het was gelukkig een lepeltje zonder rare scherpe uitsteeksels.
Ik heb de dienst doende dokters post gebeld en even 
later belde de arts mij terug. Na veel vragen vroeg ze op enig moment ook:
 'Slikt ze wel vaker lepeltjes ?' 
Een verbaasd en nerveus lachje van mijn kant...
Nee natuurlijk niet !! was mijn antwoord.
(later realiseerde ik me dat dokters en mensen in de zorg met de gekste dingen te maken krijgen ha ha ? )
Het advies was: Geef haar maar ontbijtkoek en dan hopen we dat het via de natuurlijk weg het lepeltje het lichaam verlaat.
Dochterlief keek me met angstige ogen aan.. en vroeg: 'moet ik nou gaan slapen met dat lepeltje in mij ? :-)'
'Ja' zei ik 'er zit niets anders op'.
Om een lang verhaal in te korten.. haha het lepeltje is er op de natuurlijke manier uitgekomen.
Het grappige was, ze had destijds een bijbaantje bij Deli France, 
daar mocht ze zogenaamd geen bestek meer in servetten doen, want je weet maar nooit haha, en ze noemden haar het theelepelvrouwtje...
En visite die bij ons kwam wilden alleen maar zwarte koffie want misschien kreeg je anders wel HET lepeltje hahaha



liefs,









19 opmerkingen:

  1. wow wat een verhaal(tje) gelukkig hebben mijn kinderen dit niet gedaan,kan me je paniek wel voorstellen!!gelukkig is het goed afgelopen zullen we maar zeggen:-))

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik het zo lees moet ik zelf al bijna kokhalzen, hoe kreeg ze het weg.
    Waarschijnlijk dacht de arts aan pica, dat zijn mensen die de drang hebben om niet eetbare spullen te consumeren. Ik zag er al eens een programma over op tv.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Nu is er een een erg grappig verhaal, maar ik kan me voorstellen dat het toen best schrikken was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha wat een verhaal!
    Maar wat zal dat schrikken zijn geweest!
    Gelukkig maar dat het goed afliep!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje! Ik wist niet dat dat kon.
    Eng lijkt mij, maar nu een grappige anekdote.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jemig, een lepeltje is best wel groot. Ik zou het toch ook wel even benauwd van krijgen hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan me best voorstellen dat je erg schrok en je kind nog meer..... Gelukkig is het via de natuurlijke weg er uit, en goed gekomen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig de rilling loopt over mijn rug gelukkig goed afgelopen en kan je er nu om lachen ,dus alles heeft ook goede kanten zullen we maar zeggen gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. crisissssssssssssssssssssssss ha ha ha ha..ja achteraf is het lachen...ik zou werkelijk peentjes zweten........................en dat beruchte lepeltje als je hem nog hebt zou ik in gaan lijsten

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woow wat een verhaal joh! Blij dat het zo goed is afgelopen! Enneuh, ik geloof er niks van dat jullie het lepeltje weer ging gebruiken daarna :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach heden ik krijg zowat braakneigingen wat een belevenis voor je dochter, gelukkig heeft de natuur zijn werk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeps, wat een verhaal! Ja, zoiets kan lang blijven na sudderen en kun je natuurlijk legio grapjes bij verzinnen.
    Gelukkig dat jullie er nu om kunnen lachen en het allemaal goed is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu is het een leuke anekdote maar wat zal jij en je dochter toen in angst gezeten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig is het met ontbijtkoek goed gekomen ;-)

    Je wilt niet weten wat mensen soms inslikken ..... en nog meer doen hahahahahahaha
    Geloof me jaarlijks maken we genoeg mee op de Spoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ieuwwwww brrrrrr wat zul je geschrokken zijn, gelukkig een verhaal met een happy end! X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik ben ook wel benieuwd wat je uiteindelijk met het lepeltje gedaan hebt! Maar jeetje dat dat allemaal kan enzo. Op dat moment echt niet grappig nee.
    Ik moet ook denken aan een docu die ik een keer gezien had over een familie (waarschijnlijk in India ofzo) die allemaal magnetsich waren. Die konden allerlei dingen, zoals lepeltjes aan hun lijf vast magneten.... was ook wel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. whahahha...was toen niet grappig nee!! Nu kan ik er hard om lachen..:P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha jah meis, en je ziet wat een reacties er zijn geweest op dit verhaaltje LOL
      xxxxx

      Verwijderen