vrijdag 4 januari 2013

Oppervlakkig ?

Lekker belangrijk ! 

...

is zo'n uitdrukking, en daar denk ik regelmatig aan als ik aan het handwerken of bloggen ben. Het is me ook weleens gezegd. Zo'n opmerking gaat een eigen leven leiden en zich vastzetten in je hoofd. Gevolg daarvan is dat je minder geniet van hetgeen je mee bezig bent en je zelfs schuldig kan gaan voelen. De meeste vrouwen zijn daar natuurlijk super goed in  - 'in het schuldig voelen'-

De afgelopen tien jaren gaan in vogelvlucht door mijn gedachte. Heb me in die jaren op diverse zeer belangrijke dingen gestort. Noodgedwongen. Zowel werk als prive. Dat vrat zoveel energie, dat nu zolang het mag, de jaren van ontspanning zijn aangebroken. Dat doe ik dus door handwerken en bloggen dus in die zin is het voor mij persoonlijk heel belangrijk en indirect voor mijn omgeving dus ook.







13 opmerkingen:

  1. het is denk ik alleen maar fijn als je zo een beetje kunt gaan denken....you go girl ☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is in ieder geval helemaal NIET belangrijk wat een ander ervan vindt.... maar ik begrijp je volkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar meis!
    Doe waar jij je goed bij voelt en de rest .... Lekker belangrijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Morning Jenneke, Sylvia en Moos !
    Sylvia, heb je keuken verhaal hier thuis rond verteld, whoehoe het commentaar is niet van de lucht. Heb je al een brief geschreven ?
    en Jenneke en Moos een leuke dag gewenst ! Tena's al om ? hihi

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ervaar je dat handwerken/knutselen soms als niet belangrijk wordt gezien door je omgeving? Zo ben ik wel opgevoed in elk geval, het kwam pas op de allerlaatste plek, als er nog tijd/ruimte over was. Eerst dient alles 'wat belangrijk' is gedaan te worden. Ik kreeg wel waardering hoor, voor wat ik kon, maar toch... Ik kan mij ook nog wel eens schuldig voelen, máár: ik heb mensen zó zien genieten als ik ze een workshop gaf (mensen uit een speciale woongroep). Ik gaf crea op school en zag daar gekwetste kinderen, die 'niet konden leren', maar zó creatief waren en bijna in elkaar krompen als ik ze een compliment gaf (waren ze iet gewend)... Niet belangrijk?! Pfff! (maar misschien is dit niet wat jij bedoelt hoor... :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig was mijn moeder ook altijd aan het handwerken en die kon er wat van zeg !! prachtig dus het is me min of meer wel met de paplepel ingegoten gelukkig. Het zijn sommige mensen van nu die er wat neerbuigend over kunnen doen.
      Ik ben altijd degene die zegt: wat anderen denken kan me niets schelen...
      hahahaha
      maar goed ik ga gewoon lekker door hoor :-))

      Verwijderen
    2. Wat leuk dat je 't zo van je moeder hebt meegekregen! Míjn moeder gunde zich er geen tijd voor. Ik vind het zo jammer, had haar het plezier en de ontspanning ervan zo graag gegund. Laatst zei een trainer van mijn dochter dat er nu niet meer gehandwerkt wordt. Toen heb ik hem even uit de droom geholpen en verteld dat handwerken weer helemaal hip is! :-)

      Verwijderen
  6. Heerlijk, je eigen weg volgen en wat een ander er van denkt! Jammer dan!
    Gewoon lekker genieten van je handwerken!
    Ik ben altijd dankbaar dat ik bij degene hoor die al die ambachten
    nog beoefenen! Ha, ha we zijn een uitstervend ras!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel herkenbaar vooral dat schuldig voelen,mag ik wel of niet,
    ik mag ik ben OOK BELANGRIJK!!

    Groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker van genieten en vooral niet schuldig voelen.Het handwerken heb ik na jaren weer herontdekt en het bloggen kwam 4,5 jaar geleden op mijn pad, ben er blij mee. Dank voor je complimenten. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de LB-opmerking zo puberaal, laat iedereen in z'n waarde. Lekker blijven bloggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen