zondag 6 januari 2013

Opdrachten

5 jaar geleden ongeveer zijn dochterlief en ik een webwinkel gestart.
Spannend !! :-)

We kochten spullen in bij de kringloop winkels waarvan wij dachten dat er vraag naar zou zijn
en met soms weinig en soms veel winst verkochten we die dan weer.

Er is een categorie mensen die liever niet in een kringloop winkel gezien willen worden en het dan online bestellen. Daar profiteerden wij dan weer van.

Via de webwinkel die bijna geen naamsbekendheid had liep dat natuurlijk niet dus al gauw
zijn we overgestapt naar Marktplaats. Dat liep super goed. 
Ook dat doe ik inmiddels niet zo intensief meer want de concurrentie is sterk toegenomen en de economische crisis doet ook daar zn ding jammer genoeg.

Mn haaksels heb ik ook wel te koop aangeboden maar een echte 'run' was daar niet op haha. Wel 1x voor iemand in opdracht twee kussens gehaakt. In overleg de kleuren aangeschaft die zij mooi vonden en dat is allemaal goed gegaan. Soms krijg ik nog weleens die vraag maar verwijs ik ze door naar andere verkopers die in opdracht haken want ik heb er geen zin meer in. Veel werk voor weinig en bovendien in opdracht haken is niet mijn ding. Het gaat me namelijk niet om het haken maar om het zelf samenstellen en bedenken van kleuren en combinaties.

Laatst heb ik nog een kussen gehaakt in opdracht voor een nichtje van mij. Gratis uiteraard haha (= lief nichtje) Ze wilde de kleuren die bij haar inrichting passen dus wit bruin en groen. Dit zijn niet mijn kleuren maar verrassend genoeg werd het in mijn ogen toch een heel leuk kussen.
Het kussen sluit met een gehaakt koord wat ik erdoorheen rijg, zo kan het gemakkelijk los worden gemaakt om gewassen te worden.




7 opmerkingen:

  1. In opdracht iets maken zou ook niet mijn ding zijn, dat moéten zit er gewoon niet in. Ik vind dit kussen heel fris en vrolijk, lekker retro zo met die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihihi ik dacht dat ik 1 van de weinige was die "in opdracht" werken niet zo heel fijn vond hihihihi (zeg maar gerust helemaal niet leuk hahahahahahaha)

    Enne meis .... ook al zijn het misschien niet jouw kleuren. Het resultaat is schitterend hoor! Is echt een waanzinnig leuk kussen geworden!!!!! Leuk hoe je het opgelost hebt met een koord!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In opdracht werken is echt hard werken voor weinig geld.
    Ik heb het een tijdje voor een winkel hier gedaan.
    Ik ben er ook mee gestopt.
    Je kussen is prachtig!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezellige hupsende vogeltjes heb je rechts boven!
    Lijkt me leuk hoor zo kopen en verkopen, maar idd ook wel lastig. Mooi kussen, helemaal hip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk! Ik maak ook niets in opdracht. Het plezier gaat ervan af en voor de verdienste moet je het idd helemaal niet doen!

    BeantwoordenVerwijderen