dinsdag 8 januari 2013

Op mn sloffen


Angstig kijkt Sally de poes mij aan. Ze wil op een klein stukje haakwerk gaan zitten (herkenbaar voor kattenbezitters neem ik aan) en ze hoort en ziet mij lucht happen om een hoestbui te gaan produceren waar ze bij de zeehonden crèche in Pieterburen van onder de indruk zouden zijn.
Jawel.. voordat ik begin met hoesten springt ze al weg.

Waar we vaak om moeten lachen maar het tegelijkertijd ook zielig vinden is het gedrag van Romy. Ze speelt niet met haar staart… ze is er echt bang voor. Het begint met schokken op de rug waardoor de staart dan ook beweegt. Ze holt ervoor weg, gaat of op de staart zitten en in een heel angstig moment zet ze het zelfs op een krijsen..
Ooit zag ik op Youtube een hond die bedreigt werd door zn eigen achterpoot.. grommen !? niet normaal hahaha
Als iemand een idee heeft hoe ik Romy hiervan kan afhelpen ? (serieus dan) haha want staart eraf is geen optie.. (toch ?)

Het ‘normale’ leven begint hier weer vandaag en ik sta dan ook in de normaal modus.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat heerlijk vind. Alles gaat weer zoals ik wil en ik gewend ben.
Heerlijk alleen thuis en alles in mijn eigen tempo hahaha genieten dus !!
Wens iedereen een hele fijne Maandag !!
Ik doe het vandaag op mn sloffen :-)


11 opmerkingen:

  1. ♥ en wat vor sloffen ♥

    nee heb jammer genoeg geen goede raad voor je
    onze angel is ook zo'n held op haar eigen sokjes als je aankomt lopen springt ze soms gewoon met 4 pootjes omhoog ha ha.....en dan haar broer flash die HAAR weer bespringt acherm dat ding toch

    kids hier ook weer naar school...moet wel ERG wennen :-(

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi...katten zijn toch aparte wezens!
    Maarre...bang voor je eigen staart, die ken ik nog niet...
    Ik zou zo gauw ook geen oplossing weten....
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kat die bang is voor zijn eigen staart, dat heb ik nog nooit gezien.
    Misschien met heel veel geduld het de poes laten ervaren met behulp van een katten snoepje, dat de staart leuke ,lekkere dingen aan haar geeft.En dat ze niet bang hoeft te zijn. Snoepje steeds bij de staart houden.
    Ik weet niet, het is maar een idee.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Romy bang voor haar staart .... agossie.
    Ergens heeft iemand dus vergeten haar uit te leggen dat dat "ding" gewoon bij haar hoort. Heel bijzonder meis. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe je haar daar vertrouwd mee moet maken.

    Geniet lekker van je maandag .... op prachtige sloffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kat die bang is van zijn eigen staart, haha! Mijn katten hebben daar geen last van. Ik weet wel, als een hond telkens zijn staart achterna zit, dan is dit neurotisch gedrag en moet je de hond dit afleren. Mooie slofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owowow naar aanleiding van jullie reacties ben ik gaan googlen en wat als kitten voor speels werd aangezien wordt uiteindelijk obsessief / neurotisch gedrag. Heb dit katje niet vanaf de kitten tijd. Advies: afleren / afleiden. Elke keer als ze het doet zal ik trachten haar af te leiden met een speeltje.
    ook goed voor mijn conditie hahaha
    bedankt voor jullie lieve reacties !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach arme poes! Wast ze haar staart ook niet dan? Mijn poes heeft het als kitten ook wel gedaan maar is gelukkig niet bang geworden voor haar staart :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel ze gaat dan wel hard likken aan haar staart.. kijkt ernaar alsof ze em voor het eerst ziet.. beweegt em dan en holt er dan gillend voor weg :-)

      Verwijderen
  8. Erg vermakelijk die katten.
    Je krijgt het er nog druk mee als je haar steeds af moet leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooow, ik lach me scheel met jouw blog,meteen ff volgert (of zoals jij het wil noemen lezert) geworden.
    Wat heb je een ontzettend leuke manier van schrijven!!
    Ook ik hou van kabouters en meer van dat soort kleine-meisjes gedoe,maar het houdt me jong (smile)
    Ik kom gauw weer een keerje bij je kijken
    Doedoei

    BeantwoordenVerwijderen