maandag 14 januari 2013

Kadootjes - Cadeautjes

Zolang ik me kan herinneren ben ik altijd blij geweest met een presentje waar moeite voor is gedaan. Meestal dus de zelfgemaakte spullen. Tekeningen van de kinderen werden ingelijst en opgehangen, later de schilderijen van dochterlief (toen een puber) hingen in de woonkamer. 
Veel van die spullen heb ik dan ook bewaard. Met Sinterklaas viering ging het mij dan ook om de gedichten en surprises :) helemaal geweldig.! 


Al bijna 24 jaar bewaar ik dus mn koffie lepeltjes in deze beker die beschilderd werd door zoonlief op de kleuterschool. :) 

Dat niet iedereen diezelfde waardering heeft werd me laatst weer duidelijk. Ik had mn best gedaan om een hyacint in een leuk potje te doen met accessoires en ik had een zelf gehaakt telefoon hoesje (met vintage knoop) een gehaakt geur hangertje met het ietsiepietsiekitschie label en een gehaakte hartjes sleutelhanger ingepakt.
Ooit is er besloten met dit gezelschap om GEEN cadeautjes meer te doen dus wat gebeurt er dan ? iedereen neemt een 'aardigheidje' mee. Dus ik nam deze spullen mee. Het wordt dan uitgepakt (nog niet eens helemaal) en achteloos onbekeken op de kast gelegd.

Jammer denk ik dan.

Daarom vind ik bloggen zo geweldig (dat werd trouwens ook niet begrepen haha) Hier geven mensen wel om je inzet en je onvolmaakte zelfgemaakte spullen. Hier is men wel blij met 'zomaar' een presentje. Gelukkig zijn er ook mensen in mijn directe omgeving die het wel waarderen hoor en sommige dingen graag willen hebben :-). 

Vraag me af of anderen in blogland dit herkennen.

Leuk was het te lezen dat sommige werden geïnspireerd door het gehaakte borduur patroon of door de madammekes haha :-)

Inmiddels zijn er weer nieuwe lezers bijgekomen en dat is super ! Welkom !!

Liefs, Ellen


16 opmerkingen:

  1. jammer hé die onverschilligheid. Maar gelukkig ook mensen die het wel waarderen. En inderdaad bloggers onder elkaar weten het wel op de juiste waarde te schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar ja en ook heel jammer. Soms lijkt het wel of een aantal mensen op een andere planeet zitten. Die zien niet in dat een zelfgemaakt cadeau juist heel bijzonder is. Vorig jaar heb ik zoveel mogelijk cadeaus zelf proberen te maken voor verjaardagen etc. en ik ben toch echt van plan dat dit jaar vol te houden. Gelukkig zit je hier op je blog met gelijkgestemde zielen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer dat dit niet gewarrdeerd wordt, doet toch even pijn nietwaar. Ik geef en krijg ook het liefste met de hand en met liefde gemaakte cadeautjes, maar geef ze eerlijk gezegd alleen weg als ik bijna zeker weet dat de ontvanger dat ook kan waarderen.
    En die prachtige beker van jou, ik zou 'm ook koesteren, net als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gedver doet me gewoon zeer om te lezen......heb je zoveel moeite gedaan en dan zien of willen ze dit heel niet zien, je zou het bekant terug pakken en mee nemen naar huis.......want WAT gebeurt er daar mee.......( oef met er niet aan denken )

    lieve groet jenneke

    ik waardeer dit juist wel zeer.........geniet ervan ...ben trots als ik van iemand in dit geval in blogland iets in huis heb staan of hangen ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, ik kan me niet voorstellen dat iemand niet heel blij zou zijn met zo'n lieve zelfgemaakte cadeaus. Wat een verspilling van je tijd, zo zal het dan voelen. Nou, ik kijk uit naar jouw madammeke... Kan niet wachten tot ze er is ;-) Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor herkenbaar.....:)Ook het blog-voor-oor-deel, dan weten ze alles van je hahaha. Maar gelukkig heb ik ook veel vrienden en familieleden die het zelfgemaakte enorm waarderen, Mijn vriendin is pas noodgedwongen verhuist en hoe leuk is het dan om kleine zelfgemaakte cadeautjes in haar huis terug te zien....Dat doet een mens goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mee eens, de zelfgemaakte zijn het leukst. Iets waar een ander moeite voor deed, iets unieks, zo'n potje met je koffielepels is dan extra waardevol.
    Jammer als anderen dat niet zien.
    Ik kan me ook weleens alleen voelen staan in mijn omgeving, met mijn voorliefde voor kleurtjes en retro.
    Maar nu hebben we elkaar ontdekt in blogland!
    Dus blijven doen wat je leuk vindt hoor, er zijn al genoeg mensen hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Ellen,

    Leuk om je blog te lezen ;-) en ik houd zelf ook van zelfgemaakte cadeautjes!
    Ik heb mij er vorig jaar trouwens wel danig in vergist toen ik iemand iets zelfgemaakts gaf, die was er niet blij mee :-( en dat had ik niet verwacht.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mevrouw Williams,
      Zou ook graag je blog willen volgen maar is dat er wel ?
      -
      Dat degene die je het zelfgemaakte cadeautje gaf niet blij was daar word ik zelfs verdrietig van. Je had net zo goed niets kunnen geven toch ? en waarom is een kadootje gekocht in een winkel dus door een ander of machine gemaakt dan wel goed genoeg ?
      Ook fijne zondag en natuurlijk welkom op dit blogje :-)
      Liefs, Ellen

      Verwijderen
  9. Ik herken het ook hoor, de ene helft van onze familie waardeert het enorm om iets zelfgemaakts te krijgen (mijn helft toevallig:-)) en de andere helft kan net zo reageren als jij hierboven omschrijft, wat ik echt heel kwetsend vind en kan me voorstellen dat je daar verdrietig van word! Ik maak voor die mensen waarvan ik dat weet ook gewoon niets meer en steek mijn energie dan liever in de mensen die het wel waarderen.
    Ik ben zelf ook juist blij met zelfgemaakte dingen, zéker als iemand speciaal voor jou iets gemaakt heeft, is dat toch geweldig, de tijd en aandacht die daaraan besteed wordt is veel meer waard dan een duur onpersoonlijk kado! Zelfs als ik iets zou krijgen wat misschien niet eens helemaal mijn smaak is, dan nóg zou ik daar blij mee zijn! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik ben dat al tegengekomen, ECHT DOODJAMMER is dat!! Met kerstmis krijg ik dan iets van iemand gewoon uit de winkel, ik haak dan iets voor die persoon en krijg dan zo het blik toegeworpen 'is dat alles?' Terwijl ik daar dan uren aan bezig geweest ben en de ander gewoon 5 minuutjes naar de winkel geweest is...erg vind ik dat!!! Maar ik vind inderdaad daarom blogs zo leuk, ookal heb ik iets gemaakt dat in mijn ogen op niets trekt, er is altijd iemand die het wel mooi vind. :)
    Nog een fijne zondag!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou nou als ik jullie allemaal begrijp is het dus wel herkenbaar jammergenoeg. Weet wel dat ik het alleen nog maar ga weggeven aan mensen die het wel waarderen ! en tevens vandaag een nieuwsflits.. ..........................................................................................:) :) :) :) Ik heb vandaag mn eerste give-away prijs gewonnen :) :) :)bij Dubbeltjes en Kwartjes !! later zal ik er in een blog wat meer van laten zien en vertellen hihi
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. beetje jammer inderdaad... Gelukkig zijn er inderdaad wel genoeg mensen die het wel waarderen (en laten die nou toevallig ook allemaal een blog hebben ;)
    Ik geef zelf ook niet zo snel een zelf gemaakt cadeautje als ik niet zeker weet dat die persoon dat leuk vind hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar, helaas, ik maak ook alleen maar lieve kadootjes voor mensen die het kunnen waarderen anders zonde van mijn energie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herken dit helemaal. Mensen die je maar raar vinden als je zelf iets maakt. Het feit dat iemand gewoon eens iets "doet" voor een ander, dat is raar en wordt jammer genoeg ook vaak niet gewaardeerd... Ik word er niet vrolijk van. Maar gelukkig zijn er ook nog andere mensen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik noteerde net nog ergens (bij iemand die leuke post had ontvangen); 'Ik was gisteren jarig en ik heb slechts twee kaarten gehad. Eentje een dag te vroeg, de ander een dag te laat. En dan voor de rest allemaal van die saaie smsjes enzo. Geef mij maar ouderwetse post.
    Ik ben overigens wel heel erg verwend met cadeaus hoor!'

    Dat mensen de moeite niet meer nemen om (zelfgemaakte) persoonlijke verrassingen te geven/ontvangen... jammer. Net zoals kaarten sturen. Lijkt tegenwoordig ook teveel moeite.

    BeantwoordenVerwijderen