woensdag 9 januari 2013




Ik  hou van sprookjes, fantasie films en verhalen, als kind al.
kaboutertjes paddestoelen en ooowww wat was ik bang 
van heksen vooral die heks uit:
Paulus de boskabouter, : Eucalypta. brr.
Thuis mocht ik dat niet zien want dat kwam op Zondag dus ging ik naar een broer die al getrouwd was en keek het dan bij hem :-) evenals naar Pipi Langkous. Als kind kan je je dan zo verheugen op dat soort tv programma's. In de kringloop zag ik vanmiddag een puzzel van Oebele.. hihi, niet gekocht hoor want : "wat moet je ermee ?" maar zoiets roept meteen herinneringen op.

Dochterlief reed mij vanmiddag naar twee kringloop winkels en haar man vindt onderstaand liedje van Dolly niet mooi.
WIJ WEL haha.
In mijn puberteit was dit liedje er al en toen vond ik het al mooi maar dat was natuurlijk helemaal not done !! Heb me daar gelukkig nooit wat van aan getrokken. Ik vind het mooi of ik vind het niet mooi. Ik hield ook wel van populaire muziek soms hoor. :-)
Dus als je denkt waar deden mn oren pijn van vanmiddag ? hihi dan was dat omdat dochterlief en ikke keihard hebben meegezongen:-) wat een tekst hey :-)
(Dolly Parton)

Back through the years I go wandering once again
back to the seasons of my youth
I recall, a box of rags that someone gave us
and how my mama put the rags to use.

There were rags of many colors, and every piece was small
and I didn't have a coat and it was way down in the fall
Mama sewed the rags together, sewin every Piece with love
She made my coat of many colors that I was so proud of.

As she sewed she told a story from the bible she had read
About a coat of many colors, Joseph wore and then she said
"Perhaps this coat will bring you, good luck and hapiness."
And I just couldn't wait to wear it and mama blessed it with a kiss.

Chorus:
My coat of many colors that my mama made for me
Made only from rags, but I wore so proudly
Although we had no money I was rich as I could be
In my coat of many colors, my mama made for me.

So with patches on my britches, and holes in both my shoes
in my coat of many colors, I hurried off to school
Just to find the others laughing, and making fun of me
In my coat of many colors, my mama made for me.

Chorus:
And oh, I couldn't understand it, for I felt I was rich
And I told them of the love my mama sewed in every stitch
And I told them all the story, mama told me while sewed
And how my coat of many colors, was worth more than all their clothes.

But they didn't understand it and I tried to make them see
that one is only poor, only if they choose to be
Now I know we had no money, but I was rich as I could be
In my coat of many colors, my mama made for me...

17 opmerkingen:

  1. nou eerlijk de scheuren zitten hier in de keukenmuur ECHT waar vraag maar aan MOOS ha ha

    die schrokken al voor dat jullie gingen zingen :-)

    dolly parton ach mooi mens prachtige stem ( en geloof me hou ook echt van rock muziek ha ha)

    en nostalgisch ik moet er gelijk aan denken dat ik dat ook zo leuk vond ( zwijmel)

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whoehahahahaha
      ja luister eigenlijk nooit meer naar Dolly whahaha komt door mn dochter hey die had het aan in de auto vanmiddag LOL
      enneuh.. ik heb die film Steel magnolias met Shirley McLaine en Dolly etc etc .. naja het is zo'n momentje hahahaha

      XXX

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. ha ha ,.....chips ( vergeten ...om over dat plaatje te schrijven van je ) daar maak ik chipitos van

      Verwijderen
  3. mmmmmmmmmmmmmmm we kunnen wel een nieuw woordenboek gaan uitbrengen van uitspraken van mensen hier op het blog ha ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihihihi snapper helemaal nix meer van hahahaha
    plaatje (kabouter of Dolly)
    chipotosje zocht ik op op goolge (echt waar) ahum
    ooww er begint wat te dagen...
    in plaats van shit, zeg jij chips en dat wordt dan chipito's..
    hihihi hehe nu kan ik rustig gaan slapen :-)

    ---
    grmpf...
    proest !!
    hmhmhmffff
    whoehahahahahahahahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dolly Parton is toch helemaal geweldig, zo heerlijk over de top met haar trilstem en veel te grote boobs. Ik vind het een wereldwijf en ook ik zing altijd heel hard mee als ik haar hoor op de radio hoor. De tekst van dit plaatje slaat wel alles haha. Overigens vond ik Eucalypta ook altijd een beetje eng. En Pippi rules.... nog steeds vind ik dat geweldig om te kijken, we hebben de dvd's en het blijft leuk. Emil... vond ik ook altijd te gek. Oebele, Hamelen, oh my.... we worden ouder ja. Zijn wij van hetzelfde bouwjaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi ja herinneringen, denk dat wij van een GOED bouwjaar zijn :-). Emil die de varkens dronken voerde toch >? hihi ja in Zweden / scandinavie kunnen ze super kinderfilms maken.
      xx

      Verwijderen
  6. Door al die wolken gisteren is het geluid hier niet doorgekomen.....gelukkig...hihihi...Wat is de titel van dat liedje eigenlijk?.. de tekst zegt me niks. Moet ook eerlijk bekennen dat ik geen Dolly fan was, het enige wat ik van Dolly kan meeblêren is working nine to five:-) Heerlijk soms dat jeugdsentiment, hoe het zien van iets ineens weer allerlei herinneringen omhoog kan halen! Het Oebeleliedje komt spontaan omhoog "Oebele is hupsakee...oebele is hupfalderiere"...LOL Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha ja oebele , hamelen.
      liedje van Dolly heet: coat of many colours.
      een soort van zangeres zonder naam liedje haha
      en omdat ik nogal eens wissel van stemming heb ik natuurlijk heel veel soorten muziek waar ik van hou !
      hahaha nou als jij ga zingen hou ik nog even de ramen dicht hoor :-) LOL
      xx

      Verwijderen
  7. Nostalgie, heerlijk he.
    Ik ga het liedje nu gelijk even opzoeken, ken het niet geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha :-) als je op Dolly Parton klikt bovenaan dan ben je er al !

      Verwijderen