woensdag 16 januari 2013

het lukt steeds beter

Gisteren sprak ik nog enthousiast dat ik wilde gaan tekenen en dat heb ik ook gedaan. Een uurtje .. daarna zag ik wat ik op papier had gezet en besefte des te meer: voor tekenen is ook een zekere aanleg c.q. talent nodig, ik hou het dan toch maar bij wat vaardigheden dus om een lang verhaal kort te maken een uurtje later stonden mn spullen alweer richting kitschkamer :-)



Vanmiddag ben ik bij de pedicure geweest. Gezellige jonge vrouw die een hond een kat en een paard heeft. Ze kan er zo leuk over praten dat ik weer veel heb gelachen :-). Met heerlijk zachte voeten weer naar huis en toch maar weer zitten freubelen ! Het schoot me te binnen dat ik nog oude kaarten had gescoord ooit bij de kringloop jaja zelfs van bambi (disney) waar een postzegel van 0.04 guldencent op zit. De kaarten omhaken vind ik er altijd leuk uitzien maar een paar maanden geleden bij een eerdere poging leek het me niet zo best af te gaan. Inmiddels met meer geduld worden ze steeds netter gelukkig. Ik heb ze ook in mn kaartenmolen gezet.







30 opmerkingen:

  1. ik dacht even... die heeft een bambi getekend, zó knap ! Maarre... het werd 'm dus niet. Háken kan je wel heel goed hoor, ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tis toch niet zo erg meis....!!!! je hebt er geen eens een foto van gemaakt....misschien vinden wij wel dat jij tekentalent hebt ☺

    maarre je kaartjes zijn echt geweldig enne je kunt er weer helemaal tegenaan met je voetjes

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whoehahaha nou daar ga ik geen foto van maken hihihi
      xxx

      Verwijderen
  3. Ha ik kan ook totaal niet tekenen (of ik heb er het geduld niet voor, maar meestal komt er totaal niet op papier wat ik in mijn hoofd had haha!)
    Leuk je kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thanx !
      en nee de mooiste dingen voor ogen
      alleen het wil niet op papier ...
      :-)
      xx

      Verwijderen
  4. hihi hier nog zo'n tekenwonder (not) jaa ik kan hele mooie zonnetjes tekeken :) Oh mooi die bambikaart en wat leuk met zo'n oude postzegel.
    Geloof dat ik mijn kaartenmolen ook weer eens ga opleuken, thnx voor je inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat is echt zoiets wat je steeds weer kan veranderen.
      foto's eruit, kerstrommel eruit en nu weer tijd voor wat anders !
      xx

      Verwijderen
  5. Mooi hoor, die kaarten worden extra mooi door dat randje!
    Bedenk maar zo: je hoeft niet alles goed te kunnen.
    Het gaat om het plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, hoor, ik heb het vandaag ook voor het eerst gedaan en het is een leuk werkje. Schattig die Disney-plaatjes.Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en ging dat meteen goed ? mijn 1e kaart raakte verkreukeld en natuurlijk ging er vanalles mis haha xx

      Verwijderen
  7. Die kaarten zien er super leuk uit!
    Vooral Bambi met die gemeleerde wol, past zo leuk bij de bloemetjes van de kaart.
    Neem aan dat je eerst gaatjes moet prikken?
    Enne misschien was je tekenpoging helemaal niet zo slecht...
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ach wat is niet slecht haha :-)
      ik prik met een ouderwetse prikpen gaatjes aan de achterkant en dan met de festonsteek omwikkelen. Daarna een schulprandje haken. xx

      Verwijderen
  8. Superleuk geworden! Enne je cadeautje's zijn af ;-) gaan morgen op de post!! Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. iiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee spannend !! ik slaap nu onder de brievenbus :-) leuk leuk leuk
      jij ook fijne avond :-)
      xxxx

      Verwijderen
  9. iets met doorzetten en winnen enzo? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou wel met doorzetten maar niet met winnen haha :)

      Verwijderen
  10. Nou zeg .... geen foto van je tekenkunsten ..... geen foto van je mooie voetjes ..... :-/

    Maar wel foto's van schitterend omhaakte kaarten :-)
    Ze zijn leuk meis!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk hoor.. de onderste foto is dezelfde afbeelding als een houten puzzel die mijn zusje jaaaaren geleden had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, puzzels, ik heb er nog op zolder uit mn jeugd :-)
      honderden keren heb ik die gemaakt, kan het niet opbrengen ze weg te doen :-)

      Verwijderen
  12. Misschien ben je wel veel te kritisch over je tekenen, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk. Die omgehaakte kaartjes zien er in ieder geval heel leuk uit hoor!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kaarten zijn super leuk geworden!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zijn het echt leuke schilderijtjes geworden! Wat is Bambi toch lief hè?
    Enne....je hóeft niet perse te kunnen tekenen toch? Alhoewel ik denk dat iedereen het kan en z'n eigen stijl heeft....;)
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel :-) dat klopt, maar meestal vinden we onze eigen maaksels / tekeningen niet goed genoeg, dat van een ander is altijd nou ja bijna altijd beter/mooier. Dat zal wel onzekerheid zijn. ;) xxx

      Verwijderen
  15. Oh dat wil ik ook nog steeds een keer doen, kaartjes om haken!!! Eerste keer lukt het voor geen meter, nog niet weer gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk, die omgehaakte kaarten. Ik heb er in december een mandje van gemaakt. http://greetjedewit.blogspot.nl/2012/12/kaartenmandje.html

    BeantwoordenVerwijderen