woensdag 19 december 2012

Kringloop verhaal

Bij ons in het dorp woont een zonderlinge vrouw.. zoals elk dorp wel zo iemand heeft.

Regelmatig zag je soms twee benen uit een grote container spartelen ?!,  Deze vrouw haalde er spullen uit die ze mee nam in grote plastic tassen & big shoppers die aan het stuur van haar fiets hingen. Uiteraard was ze heel vies om te zien.Echt alsof ze nooit in bad was geweest. Brr.

Als ze haar tassen had gevuld sprong ze weer op de fiets en ging dan naar de volgende container. Inmiddels komt ze op iedere verjaardag wel een keer ter sprake omdat er altijd mensen zijn die geschrokken zijn omdat ze twee voeten uit de container zagen steken (hihi)

Weer een aantal jaren verder toen mijn kringloop verslaving begon kwam ik dezelfde vrouw in de kringloop-winkel weer tegen. Ze bracht dus de spullen die ze uit die container hengelde naar de kringloop winkel, aangezien hier de opbrengst voor een goed doel is. Dat is heel lief natuurlijk. Ze heet Cora.
Cora heeft een drank probleem, zielig genoeg. Ze heeft ook een heel laag IQ en een vreselijke schret stem. Cora heeft wel haar hart op de juiste plaats !



Op een dag terwijl ik bij de lijstjes en de prentjes aan het kijken was in de kringloop winkel hoorde ik (en vele met mij) Cora binnen komen.

Hallo !!!
riep Cora met veel te luide stem en ze richtte zich tot de vrijwilligster achter de kassa.
Jullie hebben mij zeker wel gemist ???? 
en wachtte het antwoord niet af van de vrijwilligster en ging aan 1 stuk door! (het winkelend publiek bleef staan waar ze stonden en luisterden heimelijk mee)  
Ik heb in het ziekenhuis gelegen, ik was bewusteloos geraakt !! De broeder vroeg wat ik gegeten en gedronken had en toen ik zei dat ik medicijnen op had en drank zei de broeder dat dat niet samen gaat !!
De vrijwilligster kreeg even kans om te reageren en zei: Nee dat kan ook niet..
Cora: Goed dat ik dat nu weet !! Ik had die pillen ook niet moeten nemen !!

Het winkelend publiek waaronder ik konden hun lachen niet inhouden en wierpen veelzeggende blikken naar elkaar ... 

Ha Ha dit zal ik nooit meer vergeten :-) LOL

De Japanse aquarelletjes heb ik toen gekocht, ik vind ze prachtig






7 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend verhaal meis. En eigenlijk ook best heel ontroerend.
    Ik zie Cora, althans haar benen, al bungelen uit een container ;-)
    Wat lief eigenlijk dat zij dan bungelt voor de kringloop en het goede doel.

    Types als Cora zien we vaak bij ons op de Eerste Hulp binnen komen. Eigenlijk best schrijnend. Je vergeet vaak dat er een heel verhaal als mens zijnde achter zit ....

    Maar waarschijnlijk dat Cora zich niet eens zo een ongelukkig mens voelt en in haar sas is met dat scharrelen voor de kringloop (en een borreltje of 1, 2, 3 enz hihihihi)

    Prachtige aquarellen trouwens!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, bij de eerste zin dacht ik dat het over jou ging misschien!
    Maar zo'n Cora... is inderdaad wel een herkenbaar type...
    Ben het met Moos eens dat het ook wel triestig is...
    Zou Cora die mooie prentjes ook voor je gevonden hebben ;) ?
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whoehaha over mij !!! Grrr
      alhoewel .. beetje zonderling ben ik wel..
      gelukkig geen drank probleem :-)
      ja en wie weet heeft Cora die prentjes ingeleverd daar haha
      en inderdaad ben het met Moos en jou eens
      soms zijn dingen om te lachen terwijl het gelijkertijd ook triestig is.

      xxxx

      Verwijderen
  3. hey! Ik vind het hier ook wel leuk. Ik zie en lees dat je ook een enorme kringloper bent. Grappig verhaal over Cora. Mensen kunnen maar iets te doen hebben toch!?
    Ik ga even verder rondsnuffelen op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat lief zo'n mensje! (hoewel je vast wel van enige lengte moet zijn om in containers te snuffelen ;))
    Mooie prentjes vond je!

    BeantwoordenVerwijderen