zondag 30 december 2012

Keuze's


















Heel erg leuk dat er nieuwe leden zijn bijgekomen. Nieuwe leden noem je dat zo ? Volgers klinkt zo raar..? Welkom :-) Op het moment ben ik op zoek naar een idee voor een groter project. Een sprei wellicht ? Heb er al diverse gemaakt en sommige zijn inmiddels ook wel weer aardig versleten doordat ik Wibra acyrl heb gebruikt (denk ik) . Niks mis met Wibra want ik was een beginnend haakster tenminste, in mijn jeugd had ik het geleerd en naar aanleiding van een artikel in een woontijdschrift ben ik weer begonnen en nu vier jaar verder ben ik nog steeds besmet met het haakvirus en wilde destijds met goedkoop materiaal beginnen. Het materiaal van Wibra gaat snel fluizen, ik zou zo graag willen weten wat fijn materiaal is om mee te werken en ook betaalbaar is.

De linkse sprei heb ik via Marktplaats verkocht omdat ik er niet tevreden over was. De rechtse sprei ligt hier nog op de bank, dan nog 1 sprei die bijna af was en waar ik geen zin meer in had heb ik bij de kringloopwinkel afgeleverd en een soortgelijke als in foto 1 maar dan met gelijke strepen heb ik aan een familielid gegeven.

Heb in blogland al 2 projecten op het oog om een sprei van te maken. Nu nog een keuze maken
hahaha en dat valt niet mee !!!

Een hertje haken zoals Moos  is natuurlijk SUPER ! misschien dat ik toch nog es een poging ga wagen om te werken via een patroon omdat ik tot nu toe altijd maar wat heb aan gerotzooid !? 
:-) ...

Iedereen een fijne Zondag ! Liefs, Ellen


16 opmerkingen:

  1. hihi leuk om dit te lezen,.....een tijdje geleden hebben moos, carin(toedeloez) en nog een 2 dames en mijn 2 meiskes me geholpen aan lapjes voor een samen werkingsprei voor mijn twinnie ( hester ) nu ben ik met de kerst aan een nieuwe begonnen, ditmaal enkel dezelfde grootte van lapjes en ik heb er weer reuze zin in.
    de keuze is aan jezelf, in een sprei gaat voor een smak geld zitten....die we voor zusje maakte zat echt vanalles aan wolsoorten in, ik maak hem nu van wol van de hema ( fine ) en dan dubbeldraads op naald nummer 5

    dat hertje van moos is megaaaaaa......maar qua handigheid is een sprei me beter af ha ha

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. morning Jenneke ! :-) Inderdaad een sprei gaat behoorlijk geld kosten maar dan heb ik voorlopig wel een 'handwerkje' en tussendoor kan ik natuurlijk kleinere dingen maken ?! en mij gaat dit ook veel beter af dan de fijnere werk !! Heb alleen de vervelende gewoonte een sprei te beginnen om lekker lang bezig te zijn en vervolgens tot twee uur 's nachts eraan te werken alsof het gisteren af moet zijn hihihi

      Verwijderen
  2. ja ha ha ha ik herken het.....daarom MOET ik van mezelf als het lukt deze rustig aan doen hihihi
    ik ben ook niet van het kleine werk, weet geeneens waar ik mijn vingers dan moet laten, die knel ik af tussen haaknaald en wol of katoen......ergenis alom dan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die superzachte bolletjes acryl kosten 1,50 bij Yvestown en nu loopt er een kortingsactie en kosten ze 1,20. Is echt niet duur hoor en zoveel mooier dan Wibra/Zeeman.
    http://www.yvestown.com/shop/annell_rapido.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh dat wilde ik nog zeggen, veeeeeeeel mooiere kleuren dan bij de Hema, 55 kleuren !!!

      Verwijderen
    2. Morning Syl, ik ga nu even kijken bij yvestown en bij de Hema
      Jenneke en Syl bedankt voor de tip !

      liefs, Ellen

      Verwijderen
  4. Hoi Ellen,
    Thanks voor je berichtje gisteren op WIT en BONT, over dat tafellaken... ben nu zo vreselijk benieuwd of het wellicht JOUW tafellaken is wat ik gekocht heb!!
    Ik heb het in Waddinxveen bij de Tweedekans gekocht...
    Zou echt hilarisch zijn!!
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Ellen, I'm glad you have found my blog. You have lovely blog;) I like your style. Specially your colours are wonderful I wish you a happy new year!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo knap vind ik dat, al die prachtige spreien die ik voorbij zie komen. En dat je dan ook nog spreien weg doet en aan nieuwe begint :-O Voor mij veel te grote projecten, een kussen gaat nog net! Toch begint het wel weer te kriebelen als ik dit lees. :-) Tja, ik heb eigenlijk vooral ervaring met katoen, omdat ik meestal ami's of andere kleine dingen maak. Ik ga die link van Yvestown ook eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ellen, hier precies hetzelfde verhaal!
    Voor het eerst in mijn haakcarriere (welke? ;)mocht ik van mezelf mooi garen gebruiken om een deken te haken... Ik hoop inderdaad dat het mooier blijft ook; het haakt in ieder geval al veeeel lekkerder! Da's ook heel wat waard want je bent er wel even zoet mee natuurlijk...
    Groetjes van Mirjam.
    PS. is ook van Yvestown...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt maar tussendoor kunnen natuurlijk minder tijdrovende dingen gemaakt worden toch ? En in het begin heb ik voor goedkoop materiaal gekozen omdat ik bang was dat ik het niet af zou maken en dat zou weer zonde van het geld zijn..
      Dus... hmm ik sta nog steeds in dubio :-)

      Verwijderen
  8. hoi hoi, ami's... voor mij weer een nieuw woord.:-) katoen is prachtig en er worden ook spreien van gehaakt het is wel veel zwaarder dan acryl maar blijft langer mooi ! En ik heb het makkelijk de laatste jaren tijd in overvloed :-) dat heeft na- maar ook zeker voordelen hihi

    En ze uiteindelijk wegdoen..
    Ik schaf makkelijk spullen aan of maak ze maar ben ineens alle 'rommel'zat en dan mag het, nee dan moet het zelfs de deur uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor wat het hertje betreft gewoon doen meis. Ik kom ook niet altijd uit de patronen hoor maar dat geeft niks. Doorhaken en je eigen inzicht er in stoppen des te leuker en "eigener" worden ze!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jah ik denk dat je het inderdaad gewoon moet doen !
      :-) ben blij want heb nu weer wat handwerk vooruitzichtjes ♥♥♥!!

      Verwijderen