vrijdag 28 december 2012

blikjes, trommeltjes, doosjes

Sommige blikjes, trommeltjes of doosjes zijn onweerstaanbaar.
Terwijl ik ze oppak, bekijk en keur komt er dat stemmetje..
Dat stemmetje zegt contstant: heb je het nodig, wat moet je ermee ?..


Dat is zo vervelend want dat haalt veel plezier weg bij het winkelen
en ook met dingen maken. Natuurlijk negeer ik het regelmatig en koop ik het toch ondanks ik het niet nodig heb en ook geen duidelijk doel heb.

Dan kom ik thuis, bewonder het nog een keer, zet het bij MIJN spulletjes in de kitsch kamer en dan soms maanden later heb ik het nodig :-) pffff wat een opluchting !


Het linkse blik van Verkade vond ik zo prachtig en daar zitten de speculaasjes in. Het rechtse blik met de prachtige kleuren -zo kitsch -zo leuk- kreeg ik van dochterlief en er zitten mn maakseltjes in.

Soms heb je die blikken dus gewoon heel erg nodig !!! :-)

13 opmerkingen:

  1. het rechts gekregen blik van je dochter is werkelijk een PLAATJE......soms moet je niet naar die vervelende stemmetjes luisteren hihihi, je ziet het komt helemaal van pas.

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh mijn oog trekt naar rechts ..... dat - zo kitsch - blik!!!!!
    Wow die is prachtig zeg!!!! (Die andere ook hoor ....)

    Ik probeer mijn blikken enzo te beperken .... ik stop overal dan wat in met als gevolg dat ik niet meer weet wat waar zich bevindt ... en dat ik het sowieso heb hahahahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nouhou.. ik probeer mn spullen dan ook op te bergen in van die doorzichtige plastic boxen wel zo handig :-) maar blikken blijven om de een of andere reden een aantrekkingskracht hebben !

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. goed om te weten Syl ! als ik dan weer es afscheid neem van blikjes kan ik ze altijd naar jou toe sturen ! :-) hihi

      Verwijderen
  4. Wat raar zeg! Dat jij dat stemmetje ook hoort :-) Het onderste rechtse doosje dat je van je dochter hebt, heb ik ook van mijn grootvader. Wel in iets andere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou heel vervelend geeft soms zo'n schuldgevoel :-) gelukkig ben ik (en ook anderen vermoed ik) eigenwijs !

      Verwijderen
  5. Hihi, dat stemmetje hoor ik ook! Soms heel hard en soms zo zachtjes dat ik er maar niet naar luister...;)
    En blikken vallen zeker onder de catergorie "altijd handig"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nou ja :-) blijkt dat veel mensen dus min of meer 'last'van stemmetjes hebben hihihi

      Verwijderen
  6. helemaal mee eens! Dat stemmetje is meestal mijn allerliefste vriendje..... (die mag dus meestal niet meer mee met shoppen) En daarna sneak ik al mijn moois gewoon het huis in! ha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lol hahaha ja soms weet je: NIET DOEN en dan vervolgens doe je het toch.. hihi nou ja als het dan bij blikjes blijft is het leed te overzien (grinnik) :-)

      Verwijderen